نوآوردگاه بازیهای رایانه ای-حرکتی

شروع رویداد
سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۹۶ ۰۸:۰۰
پایان رویداد
جمعه ۳۱ شهریور ۹۶ ۱۷:۰۰
مکان رویداداصفهان
موضوع رویدادکارآفرینی / استارتاپی
اضافه به تقویم
نوآوردگاه بازیهای رایانه ای-حرکتی
برگزارکننده‌ی رویداد
تماس با برگزارکننده
۰۹۱۰۶۷۳۰۹۸۸
گزارش
مهلت ثبت‌نام برای این رویداد به پایان رسیده است.

توضیحات بیشتر

 

قصه‌ی اول: بازی‌های رایانه‌ای جذاب و پرکشش هستند؛ تا جایی که ساعت‌ها می‌توانند مخاطب خود را پای کامپیوتر و موبایل میخکوب کنند.

قصه‌ی دوم: تمرینات ورزشی در طولانی‌مدت می‌توانند خسته‌کننده و ملال‌آور باشند؛ به ویژه حس رقابت که انگیزه‌ی مهمی برای ورزشکاران هست، کمتر در تمرینات فردی مشاهده می‌شود.

قصه‌ی سوم: کودکانی که دچار بیماری‌های مادرزادی هستند یا آسیب و تروما آن‌ها را ناچار به انجام حرکات فیزیوتراپی و توانبخشی و کاردرمانی کرده است، به سختی راضی به انجام صحیح حرکات درمانی می‌شوند و خانواده‌ها را که بار هزینه‌های گزاف درمان را باید به دوش بکشند، از این جهت هم دچار مشکل و دردسر می‌کند. 

نوآوردگاه بازی‌های رایانه‌ای حرکتی اصفهان تلاشی برای مرتبط کردن این سه قصه با هم و روایت یک داستان جذاب و کاربردی از ترکیب بازی‌های رایانه‌ای با ورزش و درمان است.
در این رویداد، بازی‌های رایانه‌ای یا موبایلی طراحی می‌کنیم که ورودی آن‌ها به‌جای ماوس و کیبورد و صفحه‌ی لمسی، حرکت فیزیکی باشد. یک بازی رایانه‌ای-ورزشی (Exergame) هم تمرین ورزشی را برای ورزشکار جذاب‌تر می‌کند و هم اطلاعات دقیقی از توانایی او را در پشت‌پرده‌ی بازی برای مربی فراهم می‌کند تا بتواند برنامه‌ریزی دقیقتری برای تمرینات آتی او داشته باشد. بازی‌های درمانی (Therapeutic Games) کودک تحت درمان را محو خود می‌کنند و او را ترغیب می‌کنند بدون خستگی به تمرین درمانی خود بپردازد. امتیاز کسب‌شده در بازی و اطلاعات جنبی جمع‌آوری شده‌ی دیگر برای درمانگر بسیار گرانبها هستند و برای برنامه‌ریزی ادامه‌ی درمان و همینطور پژوهش در زمینه‌ی درمان‌های مبتنی بر بازخورد بسیار مفید هستند.

این نوآوردگاه فرصتی برای ارائه‌ی محصولات مبتنی بر ترکیب بازی رایانه‌ای و حرکت است.



اطلاعات نوآوردگاه:

زمان برگزاری: 28 الی 31 شهریور ماه 1396

ساعت برگزاری: 8 صبح الی 17 بعد از ظهر

برگزار کنندگان: مرکز تخصصی بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان، شرکت "آواگیمز" و شرکت دانش‌بنیان "شزان"

محل برگزاری:اصفهان، خیابان هزار جریب، دانشگاه اصفهان، تالار پیامبر اعظم

تیم‌ها مجاز هستند قبل از رویداد نمونه یا مدل محصول خود را آماده کنند و در طول برگزاری رویداد تنها روی جنبه‌های تجاری‌سازی و جذب سرمایه‌گذار و مدل کسب‌وکار و ... کار کنند. قبل از رویداد نیازی به ثبت ایده نیست.

✅این رویداد فرصت خوبی برای جذب سرمایه برای ایده‌های استارت‌آپی در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای-حرکتی است. تیم‌های شرکت‌کننده منتخب این رویداد تا سقف ۵۰ میلیون تومان سرمایه‌ی نقدی و ۲۵ میلیون تومان خدمات استقرار در مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان دریافت می‌کنند و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای از mvp تا توزیع محصول در بازار در کنار آن‌ها خواهند بود. بنابراین به این رویداد به چشم یک رقابت کوتاه‌مدت نگاه نکنید!

✅همزمان با این رویداد، همایش ملی «استئوآرتریت: از تحقیق تا بالین» در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود و فرصت خوبی برای نمایش بازی‌های رایانه‌ای به هدف درمان آرتروز به متخصصان سراسر کشور و یافتن سرمایه‌گذار و مشتری وجود خواهد داشت.

✅شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های این رویداد، گواهی معتبر از طرف مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان دریافت می‌کنند که برای ورود به شتاب‌دهنده‌های آواتک، آواگیمز و شزان امتیاز مثبتی به شمار خواهد آمد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت http://phygame.ui.ac.ir دیدن فرمایید و یا عضو کانال تلگرام ما به آدرس https://telegram.me/phygame شوید
شماره تماس برای پاسخ گویی به سوالات شما: ۰۹۲۲۳۶۳۴۶۵۴

برگزارکنندگان

شرکت دانش بنیان نوآوران فناوری­ های همگرای«شزان»

شرکت دانش بنیان نوآوران فناوری­ های همگرای«شزان»

مرکز تخصصی بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان

مرکز تخصصی بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان

آواگیمز

آواگیمز

توضیحات تکمیلی

در این رویداد چه اتفاقی می‌افتد؟

در این رویداد شما باید نمونه‌ی یک بازی رایانه‌ای که به‌جای کنترل‌های معمول صفحه‌کلید و ماوس و لمس صفحه و ... با حرکت کنترل شود را بسازید. می‌توانید MVP محصول خود را از قبل بسازید و در طول رویداد فقط به مدل تجاری و کسب درآمد آن به‌کمک مشاوران و مربیان بپردازید یا اینکه در طول همان رویداد بازی را خلق کنید.

این بازی می‌تواند:

  • یک بازی درمانی (Therapeutic Game) باشد و برای بیمارانی که نیاز به توانبخشی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، ارتوپدی و ... دارند مورد استفاده قرار گیرد؛
  • یک بازی ورزشی (Exergame) باشد و برای جذاب‌ کردن تمرینات ورزشی و همینطور ثبت و تعیین میزان آمادگی ورزشکار به‌کار رود؛
  • یک بازی آموزشی یا حتی سرگرمی باشد که مخاطب خود را به‌جای نشستن، به تحرک و جابجایی برای پیش بردن هدف بازی وادار کند.

ساخت این بازی‌ها دو هدف مشخص دارد؛ یکی اینکه روند خسته‌کننده‌ی تمرینات ورزشی یا درمانی را جذاب کنیم و دیگر اینکه در پشت صحنه، گزارش دقیقی از اطلاعات حرکتی بازیگر ثبت کنیم تا متخصص مربوطه بتواند از وضعیت جسمی او مطلع شود و برای تمرینات بعدی او برنامه‌ریزی کند.

برای ساخت بازی موردنظرتان، می‌توانید از سخت‌افزارهای تشخیص حرکت مانند ژیروسکوپ و کامپس و ... استفاده کنید یا از فناوری‌های دیگری مانند کینکت، لیپ موشن و یا هدست‌های واقعیت مجازی مانند HTC و Oculus Rift بهره ببرید.

هرآنچه برای ساخت بازی نیاز دارید را باید همراه خود داشته باشید. کامپیوترهای قوی برای اجرای پروسه‌های سنگین مانند بازی‌های VR‌ در محل برگزاری موجود است.

در این وبگاه تلاش می‌کنیم شما را با نمونه محصولات یا نیازمندی‌های این حوزه‌ها آشنا کنیم. منتورهای باتجربه در این راه به ما کمک خواهند کرد.

آدرس:اصفهان اصفهان، خیابان هزار جریب، دانشگاه اصفهان، تالار پیامبر اعظم