رویداد به پایان رسیده است!
کلاس‌های زمستانه انستیتو ملی بازی‌سازی در تاریخ چهارشنبه ۳۰ بهمن به پایان رسیده است. (جزئیات بیشتر)
کاور
چهارشنبه ۲۰ آذر ساعت ۱۲:۰۰

کلاس‌های زمستانه انستیتو ملی بازی‌سازی

  • رایگان
  • تهران
  • سرگرمی
مهلت ثبت‌نام برای این رویداد به پایان رسیده است.

سخنرانان

حمید جلیلی
حمید جلیلی
مدرس برنامه نویسی و پیاده سازی طراحی بازی game design programing

Unity Advance Game Development

------------------------------

Introduction Adv game Dev

Challenges & Solutions

Enemy Navigation

Character Animation

Hint & Tips

Camera Control

Environmental Interactions

Matching Concept Arts

Advanced Lighting & Post Processing

Adv Audio setup

frame Debugger

Network & Multiplayer

VR Best Practices

AR Best Practices

Prepare for Peer review

Publishing

Summary & Conclusions

حمید جلیلی
حمید جلیلی
مدرس بازی سازی با یونیتی سطح پیشرفته

nity Gameplay Programming

--------------------------

Introduction to course

Challenges and solutions

Scripting needs & requirements

Version control with collaborate

Player movement and interaction

Hints & tips

Spawning & Destroying

Collisions

Intro to UI

Particle and Explosions

Multiple Levels & Pause

Animations

Achievements

Saving Game Information

Project Prep

Unity Analytics & remote setting

Player customization & UI

Debugging & Profiling

Mobile edition

Prepare for Peer review

Summary & Conclusions

محمد امینی
محمد امینی
مدرس گیم مکانیک 2

در کلاس گیم‌مکانیک و سیستم‌دیزاین ۲، به بررسی عمیق الگوهای طراحی در بازی‌های مختلف خواهیم پرداخت، مکانیک‌های پیشرفت را موشکافانه بررسی خواهیم کرد و با استفاده از این مطالب و مفاهیمی که در کلاس گیم‌مکانیک ۱ مطرح شد، شروع به طراحی سیستم‌های مختلف در ژانرهای گوناگون خواهیم کرد. دانشجویان در پایان این دوره قادر خواهند بود در یک فرآیند سیستماتیک، گیم سیستم‌های مختلف را طراحی، تست و بالانس نمایند.

شایان امیری
شایان امیری
مدرس اکونومی دیزاین

در کلاس گیم اکونومی و بالانس سیستم‌ها، با مفهوم گیم اکونومی و تعاریف آن با مثال‌های عملی به صورت عمیق آشنا خواهیم شد، الگوهای طراحی سیستم‌های اقتصادی را در زیربخش‌های متفاوت ژانرهای بازی بررسی خواهیم کرد و فرآیند طراحی یک سیستم اقتصادی از ابتدا را فراخواهیم گرفت. با تعریف پروژه‌های عملی به همراه داده‌های واقعی، دانشجویان قادر خواهند بود در موقعیت‌هایی مشابه با بازی‌های تجاری سیستم اقتصادی متفاوت طراحی کنند و با توجه به نیازهای مختلف آن را تغییر دهند و بالانس نمایند.

بهنام رضی پور
بهنام رضی پور
مدرس آموزش ساخت اشیا سه بعدی برای گیم

نرم‌افزارها: Maya, Zbrush, Substance Painter, Marmoset Toolbag

این دوره با هدف آشنایی هنرجویان از گرافیک سه‌بعدی، محدودیت‌ها، و نحوه ساخت اشیا رئالستیک برای استفاده در رندر ریئل‌تایم(گیم، معماری، شبیه‌سازی) در نظر گرفته شده است. شما در این دوره تکنیک‌های مدل‌سازی و اسکالپت مدل‌های High-poly و Low-Poly در مایا‌ و زیبراش را آموخته، و پس از آن، UV Mapping در محیط مایا را می‌آموزید. در نهایت پس از ساخت مدل، نحوه Bake گرفتن و ساخت متریال و تکسچر در نرم‌افزار Substance Painter را تجربه می‌کنید. در پایان نکات مهم رندرگیری و پیش‌نمایش در محیط Marmoset Toolbag را خواهید آموخت.

بهنام رضی پور
بهنام رضی پور
مدرس آموزش ساخت متریال در سابستنس دیزاینر

نرم‌افزارها: Substance Designer

این دوره با هدف آشنایی هنرجویان از نحوه ساخت متریال و تکسچر پروسیجرال در محیط سابستنس‌دیزاینر در نظر گرفته شده. از سابستنس‌دیزاینر می‌توان برای ساخت متریال و تکسچر و ایجاد ورودی‌هایی برای کنترل آن‌ها استفاده کرد. از مزیت‌های پروسیجرال تکسچرینگ انعطاف‌پذیری، سرعت، و قابل استفاده بودن در پایپ‌لاین‌های غیرخطی در تولید تکسچر‌های پروژه‌های گیم، فیلم، انیمیشن، معماری، و شبیه‌سازی است؛ که در نهایت منجر به بالاتر رفتن کیفیت نهایی و کم شدن هزینه‌ها خواهد شد.

بنیامین پاسوار
بنیامین پاسوار
مدرس طراحی بازی غیر دیجیتال

طراحی بازی، هنری ست که با به چالش کشیدن خود می توانیم در آن پیشرفت کنیم.

تنها راهی که می توان با آن طراح بازی شد، طراحی بازی ست!

باید بازی بسازید تا بازی سازی را فرابگیرید!

در این کلاس، برای فهم بهتر بازی ها، اجزای آن و چگونگی خلق مکانیزم های مختلف، به سراغ بازی های رومیزی می رویم.

با اصطلاحات طراحی بازی بیشتر آشنا شده و با هم بازی می سازیم. بسیار زیاد!

مجید رحمانی
مجید رحمانی
مدرس طراحی مرحله عملی با Pro-builder

طراحی مرحله اساسا در مورد ساختن فضای قابل بازی یک گیم می‌باشد به نوعی که تجربه و‌ اتمسفر مد نظر سازنده را به مخاطب منتقل کند.

طراحان مرحله برای شکل‌دهی این تجربه علاوه بر دانستن اصول و مفاهیم تئوریک، به ابزارهای مختلفی نیز برای پیاده‌سازی آنچه که در ذهن است، نیاز دارند.

3DS Max, Maya، Blender و Pro-Builder صرفا فقط ابزارهایی برای پیاده‌سازی مراحل طراحی شده در موتور بازی‌سازی هستند

در این دوره ما به اصول کار کردن با Pro-Builder می‌پردازیم و در کنار مباحث تئوری طراحی مرحله، آن‌ها را به صورت عملی نیز تمرین خواهیم کرد.

Pro-Builder

در عین اینکه پیچیدگی‌های ظاهری و البته تمام امکانات سایر پکیج‌های طراحی سه بعدی را ندارد، از ورژن ۲۰۱۹ به صورت built-in در خود موتور بازی‌سازی یونیتی قرار داده شده و با یک یادگیری مقدماتی می‌توان خیلی سریع به کمک آن ایده‌ها را در یونیتی اجرا کرد

میثم صفوی
میثم صفوی
مدرس ساخت ویدئو برای تریلر بازی

آموزش ساخت تیزر و تریلر برای بازی !

در طول این دوره با استفاده از نرم افزار افترافکت و آرت ورک‌های بازی، آموزش میبینیم که تیزرهای مختلفی برای همان بازی بسازیم تا محتوای قابل قبولی برای تبلیغ بازی خود داشته باشیم !

مباحث :

اصول اولیه تبلیغات

آموزش افترافکت مقدماتی

آموزش تدوین مقدماتی

ساخت تریلر بازی

ساخت تیزر بازی

پیش نیاز دوره :

آشنای با نرم افزار فتوشاپ

محمد زهتابی
محمد زهتابی
مدرس مبانی تولید بازی

دوره مبانی تولید بازی سازی، برای کسانی که قصد ورود به صنعت بازی سازی را دارند طراحی شده است. در این دوره، با مراحل مختلف تولید یک بازی، شغل های مختلف در بازی سازی وتخصص لازم برای هر کدام و اجزای مختلف تشکیل دهنده صنعت بازی سازی آشنا می شویم تا در ادامه بتوانیم مسیر بهتری برای پیشرفت در این حوزه انتخاب کنیم

پویا تموریان
پویا تموریان
مدرس آموزش مقدماتی تصویرسازی دیجیتال

در این کلاس ابتدا به یادگیری نرم افزار فتوشاپ می¬پردازیم سپس مباحث رنگ ، نور وسایه ، حجم پردازی ، جنسیت و بافت را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بهنام رضی پور
بهنام رضی پور
مدرس آموزش آنریل انجین و بلوپرینتس

نرم‌افزارها: Unreal Engine 4

این دوره با هدف آشنایی هنرجویان از فریم‌ورک آنریل‌انجین و نحوه استفاده از امکانات این موتور قدرتمند برای خلق محیط‌های گیمی، معماری، و شبیه‌سازی در نظر گرفته شده است. شما در این دوره پس از آشنایی با فریم‌ورک، با مباحث اینترفیس، ساخت صحنه، نورپردازی، پارتیکل، بهینه‌سازی، در نهایت کار در محیط ویژوال اسکریپت آنریل‌انجین۴ به نام Blueprints را خواهید آموخت.

ثریا مختاری
ثریا مختاری
مدرس تصویر سازی دیجیتال

در این دوره هنرجو اصول اولیه‌ی تصویرسازی، ترکیب بندی ، فضا سازی، آشنایی با کاراکتر ،روایت داستانی در تصویرسازی و مطالعه آثارهنری را تجربه میکند و به خلق اثر میپردازد .

بهتر است دانشجوها کلاس طراحی و نقاشی دیجیتال را گذرانده باشند .

و در اولین جلسه نمونه کار طراحی، دیجیتال پینت و تصویرسازی درصورت وجود و..‌ به همراه بیاورند .

امین شهیدی
امین شهیدی
مدرس مبانی انیمیت سه بعدی

در این دوره با مبانی اولیه انیمیشن در فضای سه بعدی آشنا خواهیم شد. نرم‌افزاری که با آن کار خواهیم کرد 3ds max خواهد بود.

مبانی حرکت و زمانبندی و حرکت اجسام با ماهیت های مختلف کار خواهد شد و در ادامه به ساختار استخوان بندی شخصیت‌ها در بازی های سه بعدی پرداخته خواهد شد.

در بخش پایانی کلاس ساختار بدن انسان و کارکرد عضلات با توجه به گیم دیزاین و محدودیت های فنی بازی‌ها بررسی می‌شود.

و انیمیشن ‌های in-place و root motion آموزش داده خواهد شد.

و امیدواریم بتوانیم در انتهای کلاس به درک صحیحی از تولید انیمیشن in-game برای بازی‌های سه بعدی برسیم.

امین شهیدی
امین شهیدی
مدرس کاراکتر انیمیشن

در این دوره از شناخت مبانی شناخت آناتومی شخصیت شروع خواهیم کرد و به چگونگی طراحی انیمیشن به شکل ایده خواهیم پرداخت.

در ادامه با شناخت مختصری از ریگ biped نرم افزار 3ds max به چگونگی اجرای ایده ها خواهیم پرداخت.

در مورد پایپ لاین انیمیت کردن با محوریت کامبت انیمیشن صحبت خواهیم کرد.

و دوره را با آماده سازی فایل انیمیت برای ورود به گیم انجین به اتمام میرسانیم.

هادی اسکندری
هادی اسکندری
مدرس طراحی بازی Free to play

در طول فرایند تولید یک بازی موبایلی طراحان بازی مسیر پرفراز و نشیبی در پیش دارند. در این دوره به مهارت‌های مورد نیاز برای طی کردن این مسیر می‌پردازیم. آنچه در مراحل اولیه طراحی در تولید و فرآیند زنده نگهداشتن بازی به کمک طراح بازی خواهد آمد.

آرین حاج محمدی
آرین حاج محمدی
مدرس دوره طراحی بازی مستقل

1. مبانی بازی سازی مستقل: هزینه، مارکتینگ، سبک‌های آرت، راه‌های موفقیت و سبک‌های گیم دیزاین، چه بازی هایی مناسب هستند و چه بازی‌هایی مناسب نیستند، نوع مخاطب بازی‌های مستقل و ریسک پذیری ایده جدید در بازی‌های مستقل.

2. بررسی چند بازی مستقل موفق و غیرموفق از دید طراحی بازی

3. بررسی چند بازی مستقل از دید آرت، مبانی پیکسل آرت، کاراکتر، فضاسازی و انیمیشن

4. کار عملی و اجرای قسمت‌هایی از پروژه

5. نگه داری روحیه شخصی و گروهی در بازی سازی مستقل

6. بررسی راهکارهای مارکتینگ و فروش در بازی‌های مستقل (ناشران و Crowd founding)

7. تمرین روی طراحی بازی‌های مستقل

کسری کریمی طار
کسری کریمی طار
مدرس خبرنگاری و نقد بازی

«مفاهیم اصلی خبر، سبک‌های خبرنویسی، انواع تیتر و لید، تنظیم و ویرایش خبر»، «سوژه‌یابی و گزارش‌نویسی» ؛ «چگونگی نوشتن نقد و یادداشت» و «نوشتن آیتم های ویدیویی» سرفصل‌های آموزشی این دوره مقدماتی است.

امیر محمد رضایی
امیر محمد رضایی
مدرس مبانی طراحی مرحله

• تعریف طراحی بازی

• بازی از دید روانشناسی

• بازی‌های بدوی و تاریخ بازی‌های غیر دیجیتال

• مکانیک‌ها

• ساختار تصمیم

• سیستم و ترکیب بین مکانیک‌ها

• چرخه‌های اصلی (Core Loops)، Features

• مفاهیم دنیای بازی

• فرم‌ها و سبک‌های اصلی بازی‌ها

• توضیح کلی در مورد طراحی مرحله Level Design

• درجه سختی بازی

• هدایت بازیکن

• تجزیه و تحلیل بازی در چهار چوب MDA (Mechanics-Dynamics-Aesthetics)

• انواع لذت یا سرگرمی بازی ها

• Luck ، Skill، Stats در طراحی بازی

• مفاهیم کلی در مورد بالانس، تجارت، استراتژی و تاکتیک

• طراحی پازل‌ها

• انواع گیمرها

• پرونده‌های مهم طراحی بازی

سید کاظم میرنظامی
سید کاظم میرنظامی
برنامه نویسی با زیان سی شارپ

عنوان دوره: برنامه نویسی با C#

در این دوره در مورد زبانی برنامه نویسی C# و دات نت خواهید آموخت

در ابتدا تاریخچه ی زبان سی شارپ معرفی میشود و سپس در مورد پلت فرم دات نت بیشتر خواهید آموخت و با ابزارهای کد نویسی سی شارپ آشنا خواهید شد

در ادامه ویژگی های زبان سی شارپ، قابلیت های زبان سی شارپ، نوع های داده، کدهای کنترلی، حلقه ها، توابع و فضای نام های استاندارد و پرکاربرد توضیح داده میشوند.

برنامه نویسی شی گرا، ارث بری، بسته بندی و چند ریختی به عنوان اصلی ترین موضوع در کد نویسی به صورت مفصل پرداخته خواهد شد.

در آینده مباحث پیشرفته تری مثل Regular Expressions, Collections , LINQ, Async Programming, Reflection,

Managed Programming آشنا میشوید. و بعد از آن با .net core آشنا خواهید شد، مباحث DI, Streams, Networking , ADO.NET و Tasks and Parallel مهمترین موضوعات این بخش خواهند بود.

در پایان دوره ASP.NET Core و MVC به صورت اجمال ارایه خواهد شد.

"The computer programmer is a creator of universes for which he alone is the lawgiver. No playwright, no stage director, no emperor, however powerful, has ever exercised such absolute authority to arrange a stage or field of battle and to command such unswervingly dutiful actors or troops"

― Joseph Weizenbaum

حسین زارعی
حسین زارعی
مدرس طراحی شخصیت فانتزی ( دیجیتال پینت)

مهارتهای که هنرجو در پایان دوره فرا می گیرد:

طراحی شخصیت برای پروژه های ( انیمیشن ، سینمایی ، سریال ، تبلیغاتی و ... ) _ طراحی شخصیت برای پروژه های گیم سازی گوشی تلفن همراه و رایانه _ طراحی کارکتر برای محصولات مختلف خوراکی و ... _ طراحی و اجرای پروژه تصویر سازی نشریات ، ماهنامه ها و کتاب کودک و نوجوان و ...

طراحی و اجرای یک طراحی کارکتر ، تصویر پس زمینه ( بکگراند) ( سینمایی ، سریال ، تبلیغاتی ، ) _ طراحی و اجرای بخش های هنری گیم ( گوشی تلفن همراه و رایانه) _ طراحی و اجرای پوستر برای محصولات مختلف خوراکی و ... _ طراحی و اجرای پروژه تصویر سازی نشریات ، ماهنامه ها و کتاب کودک و نوجوان و ... _ طراحی و اجرای طرح روی لباس_ طراحی و اجرای کانسپت فیلمهای سینمایی و ...

علی نیکنژاد
علی نیکنژاد
مدرس مبانی بازی سازی ( فنی )

در این کلاس، با تمام چالشهای فنی بازیسازی آشنا می شوید. این درس به صورت تئوریک برگزار می شود و خواهید دانست که بخشهای فنی ساخت بازی، چگونه است. واقعیت بخش فنی پروسه ساخت بازی به شما معرفی می شود و در پایان خواهید فهمید که فرد مناسبی برای بخش فنی ساخت بازی هستید یا خیر.

احسان طاهری
احسان طاهری
مدرس مبانی بازی سازی ( هنری )

این دوره جهت آشنایی علاقه مندان به بازیسازی و برای درک هر چه بهتر اصول و مبانی هنری به کار رفته در صنعت بازی سازی برگزار می شود.

امید است در این دوره هنر جویان با مهارتها و نیازهای به کار رفته در یک اثر (بازی) آشنا شده و قدرت تحلیل و توانایی تصمیم گیری آنها برای انتخاب یک شیوه مناسب (هنری)جهت اجرای یک پروژه بازی افزایش یابد.

جلسات و سیلابسها

• آشنایی کلی استاد با هنر جویان

• عناصر هنری به کار رفته در یک بازی

• شیوه ها و تکنیکهای داستان گویی

• تاریخ هنر و استایلهای هنری رایج در بازی

• کلیات فتوشاپ

• اصول سینمایی در گیم

• روشهای جذب مخاطب

• تکنیکهای اجرا در بازی

• رفع اشکال راهنمایی هنرجویان برای انتخاب مسیر

محمد ایرجی
محمد ایرجی
مدرس بازی سازی با یونیتی سطح متوسط

پروژه محور، ساخت یک بازی 2 بعدی در محیط یونیتی و آشنایی با محیط و مفاهیم اولیه، چگونه یک بازی ساز حرفه ای شویم؟” برای پاسخ به این سوال شما و یادگیری Unity دوره تدارک دیده ایم که می توانید با شرکت در آن به صورت کامل یونیتی را یاد بگیرید. البته در دوره های متوالی آموزش بازی سازی میتوانید حرفه ای تر شوید.

امیر محمدرضایی
امیر محمدرضایی
مدرس مبانی بازی سازی ( طراحی )

در دوره مبانی طراحی بازی، شما با مباحثی مانند وظایف طراح بازی در یک گروه تولید بازی، مهارت‌های سه‌گانه طراح بازی، المان‌های رایج در طراحی بازی، نقش طراح بازی در موفقت پروژه‌ها، تفاوت تیم‌های سازنده گیم، بررسی طراحی بازی در سبک‌های مختلف و تاریخ بازی و سرگرمی، آشنا می‌شوید.

وهاب احمدوند
وهاب احمدوند
مدرس دوره ساخت بازی ادونچر پوینت اند کلیک

طراحی بازی و پیاده سازی فنی یک بازی به سبک ماجرایی و Point&Click می باشد که هدف دوره فراگیری دانش اولیه فنی برای ساخت پروتوتایپ و مکانیک های گیم پلی می باشد که در کنار آن آموزش ابزار های مهم و مورد نیاز یونیتی نیز قرار دارد.

انتظار می رود که فراگیر پس از این دوره بتواند یک بازی ماجرایی را از نقطه صفر تا پروتوتایپ در یونیتی پیاده سازی و تست کند.

تمرکز دوره طراحی بازی از نگاه فنی (technical design) برای ساخت پروتوتایپ یک بازی ماجرایی است

محمد جلیلی
محمد جلیلی
مدرس هوش مصنوعی در یونیتی

عامل‌های هوشمند و شبیه‌سازی رفتار، ماشین‌های حالت و انواع و کاربرد آن‌ها، رفتارهای پیچیده‌تر با روش‌های پیچیده‌تر، محاسبه‌ی مسیر و مسیریابی (pathfinding و navigation)، مباحث پیشرفته و کاربردهای خاص در این دوره به صورت عملی هوشمند سازی عناصر بازی آموزش داده می¬شود.آشنایی با توابع Machine Learning و ساخت برنامه ها و بازیهای هوشمند با یونیتی

پویا ظریف
پویا ظریف
مدرس طراحی کاراکتر

شخصیت‌پردازی؛طراحی ذهنی کاراکتر و تکنیک‌های محوری طراحی کاراکتر

در این ده جلسه دانشجویان با اصول شخصیت پردازی و مباحث دیزاین آشنا می‌شوند همچنین پروژه‌ی تعریف شده توسط استاد را تا مراحله ی نهایی انجام می‌دهند.

محمد ایرجی
محمد ایرجی
مدرس یونیتی برای طراحان بازی

یک دیزاینر می¬بایست دو مبحث level-design & digital-prototyping

را آموزش دیده که توسط آن می¬توانند فیچرهای درست¬تری دیزاین کنند.

سپس با محیط کلی یونیتی و بعد بیسیک C# و چند مکانیک ساده مانند

moving objects with input

- door - switch key - score system - simple physic puzzle - save and load

رو یاد بگیرند

و در نهایت تمرکز بره روی تمرین های component system و prefabs

خواهد رفت

حامیان

حامی

آدرس

تهران خیابان مطهری - خیابان سلیمان خاطر - خیابان وراوینی - خیابان زیرک زاده - نبش کوچه گلزار غربی - پلاک 32

موقعیت جغرافیایی رویداد

برگزار‌کننده

آواتار

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

 

رویداد های برگزارشده۱۵
رویداد های فعال۰
تعداد افراد توصیهکننده این برگزارکنندهبیشتر از ۳۶۰ نفر