قصه گفتن در جاهای تنگ! راهکارهای طراحی روایت برای بازی های موبایلی

شروع:
پنج‌شنبه ۵ دی ۹۸ ۱۵:۰۰
پایان:
پنج‌شنبه ۵ دی ۹۸ ۱۸:۳۰
قصه گفتن در جاهای تنگ! راهکارهای طراحی روایت برای بازی های موبایلی
برگزارکننده‌ی رویداد
تهیه بلیت برای این رویداد از روز چهارشنبه ۲۲ آبان ساعت ۱۵:۰۰ تا روز سه‌شنبه ۵ آذر ساعت ۰۸:۰۰ امکان‌پذیر است.

معرفی کارگاه

قصه گفتن در جاهای تنگ! راهکارهای طراحی روایت برای بازی های موبایلی در این کارگاه سه ساعته که در روز چهارشنبه ششم آذرماه ۹۸ برگزار خواهد شد، قرار بر این است که به شیوه‌های قصه‌گویی در بازی‌های موبایلی بپردازیم. با این پیش‌فرض که قاب موبایل کوچک است و وقت بازی‌کننده‌ها در بازی کردن این نوع بازی‌ها تنگ است؛ این بازی‌ها در مترو یا در صف‌های انتظار در زمان‌های کوتاه بازی می‌شوند؛ پس قاعدتا باید طراحی روایت برای بازی‌های این پلتفرم نیز متفاوت باشد. در شرایط فعلی بازی‌سازی ایران، که تمایل مخاطب موبایل به بازی‌های رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای بسیار زیاد است؛ سوال اینجاست که آیا ممکن است بتوان قصه را نیز به این گونه از مخاطبان فروخت؟ اصلا آیا وجود قصه در بازی رایگان موبایلی به تجربه‌ی مخاطب کمک کرده یا در راه آن اصطکاک ایجاد می‌کند؟ متین ایزدی در این کارگاه یافته‌های چندین ساله‌ی خود را در حوزه‌های زیر به اشتراک خواهد گذاشت: · چگونه با قصه، مخاطب بازی‌های کژوآل موبایل را جذب کنیم؟ · طراحی روایت‌مان چگونه باشد که در مدیوم تنگ پلتفرم بگنجد؟ · کاراکترهای بازی‌مان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟ · نقش دیالوگ در اینگونه بازی‌ها چیست؟ · طراحی ماموریت‌ها چقدر می‌تواند در خدمت روایت باشد؟ · و از این دست یافته‌ها... امیدواریم حالا که چنین اقبالی به بازی‌های موبایلی و رایگان در کشور وجود دارد، بتوانیم مسیرهای جدیدتری را در حوزه‌ی روایت تجربه کنیم، یا این که به بازی‌های موفق موجود، رگه‌ای از داستان‌گویی و عمق اضافه نماییم. ما برای حفظ محیط زیست و استفاده کم‌تر از کاغذ و پلاستیک، کارت ورود تهیه نخواهیم کرد و شرکت‌کنندگان هم الزامی به پرینت بلیت نخواهند داشت.

سخنرانان

متین ایزدی

متین ایزدی

کارگردان بازی

من متین ایزدی نویسنده و بازیساز هستم. یک رمان و مقادیری داستان کوتاه نوشته و چاپ کرده‌ام. چند فیلم کوتاه داستانی و تجربی نوشته و ساخته‌ام. چندین بازینامه برای بازیهای ایرانی مثل گرشاسپ، تراتئون، بیداری و شهر بختک‌ها نوشته‌ام. کارگردان و طراح بازی چند بازی موبایل مثل خروس جنگی بوده‌ام. سال‌ها در حوزه ژورنالیسم گیم در نشریاتی مثل دنیای بازی قلم زده‌ام و این روزها هم کارگردان و نویسنده مجله‌ی ویدیویی بازیخوار هستم.

برگزارکننده

آواگیمز

آواگیمز

مرکز تخصصی سرمایه‌گذاری و نشر بازی

زمان‌بندی

روز اول
عنوانشروعپایان
بخش اول کارگاه ۱۵:۰۰۱۶:۱۵
استراحت و پذیرایی۱۶:۱۵۱۶:۴۵
ارائه دیما: کاسبی در فضای تنگ۱۶:۴۵۱۷:۰۰
بخش دوم کارگاه ۱۷:۰۰۱۸:۳۰

آدرس:تهران تقاطع بزرگراه کردستان و خیابان ملاصدرا، نبش زاینده‌‌رود شرقی، پلاک 24، مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان