رویداد به پایان رسیده است!
گیمیفیکیشن در طراحی کمپین های عام المنفعه در تاریخ چهارشنبه ۷ اسفند به پایان رسیده است. (جزئیات بیشتر)
کاور
چهارشنبه ۳۰ بهمن ساعت ۰۹:۰۰

گیمیفیکیشن در طراحی کمپین های عام المنفعه

  • رایگان
  • تهران
  • مدیریت
مهلت ثبت‌نام برای این رویداد به پایان رسیده است.

مدرس

کامران حاتمی
کامران حاتمی
مدرس و مشاور بازی‌کاری (گیمیفیکیشن)

موسس سایت «آقای گیمیفیکیشن»


چرا این ورکشاپ مهم است؟


 

چگونه می‌توانیم یک کمپین جمع‌آوری کمک مالی برای یک پروژه عام‌المنفعه را، با بازی و سرگرمی تلفیق کنیم؟ چگونه می‌توانیم با طراحی چارچوبی بر مبنای بازی و سرگرمی، خانوارهای فقیر را ترغیب کنیم که اصول ساده بهداشتی را بهتر رعایت کنند؟ چگونه می‌توانیم نظارت بر عملکرد تعدادی از نیروهای داوطلب که با یک پروژه عام‌المنفعه همکاری دارند را، با بازی و سرگرمی گره بزنیم؟

انواع بازی و سرگرمی، آن‌قدر در سرشت بشری ریشه دوانده که می‌توان ادعا کرد قسمتی از شخصیت فعلی ما، براساس بازی‌هایی که در طول عمر خود انجام داده‌ایم، شکل گرفته است. «بازی‌کاری» (Gamification) به معنای اضافه کردن عناصر «بازی» و «سرگرمی» در فضاهایی است که نوعا فضاهایی بسیار جدی ارزیابی می‌شوند؛ از آموزش گرفته تا بازاریابی، از زندگی شخصی گرفته تا مدیریت منابع انسانی، از ترغیب مردم به کمک مالی به یک پروژه خیریه گرفته تا ترغیب فقرا به اصلاح و بهبود عادات و رفتارهای روزمره.

«گیمیفیکیشن» به مجموعه تکنیک‌هایی می‌پردازد که می‌کوشند تا با استفاده از المان‌های بازی و سرگرمی، کاری کنند که دنیای خراب فعلی، اندکی بهتر شود. شاید افرادی را دیده باشید که ساعت‌ها میخکوب بازی بوده و زمان و مکان را فراموش کرده‌اند. باید اذعان کرد که هیچ پدیده‌ای مثل بازی، افراد را تا این حد درگیر خود نمی‌کند. گیمیفیکیشن (بازی‌کاری) دقیقا می‌خواهد عناصر دلربای دنیای بازی را به دنیای جدی ببرد و می‌خواهد کاری کند که افراد از شکست خوردن نهراسند، بیاموزند و تکرار کنند.

در این ورکشاپ برای آشنایی با تکنیک‌های گیمیفیکیشن، از مدل «اکتالیسیس» یا «هشت‌گون» استفاده خواهیم کرد. براساس این مدل، کلیه تکنیک‌های گیمیفیکیشنی که می‌توانند بر رفتار افراد اثر بگذارند، ذیل یکی از 8 عامل انگیزه‌بخش قرار می‌گیرند: معنای حماسی، دستاورد، خلاقیت، مالکیت، معاشرت، محدودیت، عدم قطعیت و جلوگیری از ضرر.

در ادامه ورکشاپ، تکنیک‌های بازی‌کاری (گیمیفیکیشن) که ذیل هر یک از 8 گروه فوق می‌توان برای پروژه‌های خیریه طراحی کرد را، بررسی می‌کنیم.


پرسش‌های کلیدی این ورکشاپ


1. گیمیفیکیشن (بازی‌کاری) چیست؟ در یک پروژه مردم‌نهاد و عام‌المنفعه، چگونه می‌توانیم با تزریق بازی و سرگرمی به اموری کاملا جدی مانند آموزش، منابع انسانی و کمپین‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی، به موفقیت و کارایی بالاتری دست یابیم؟

 

2. چگونه می‌توانیم با طراحی چارچوبی بر مبنای بازی و سرگرمی، خانوارهای فقیر را به بهبود عادات و رفتارهای روزمره (مانند رعایت اصول ساده بهداشتی) ترغیب کنیم؟ چگونه می‌توانیم با تزریق بازی و سرگرمی به یک کمپین جمع‌آوری کمک‌های مالی، عملکرد این کمپین را ارتقا دهیم؟

 

3. براساس مدل «اکتالیسیس» یا «هشت‌گون» که به تحلیل 8 دسته از عوامل انگیزه‌بخش برای بهبود رفتار انسان‌ها می‌پردازد، ذیل هر یک از گروه‌های 8 گانه، چه تکنیک‌هایی را می‌توان برای پروژه‌های خیریه ایرانی طراحی کرد؟

 

4. با توجه به ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی ایران، جعبه‌ابزار «گیمیفیکیشن» برای پروژه‌های خیریه در ایران، باید شامل چه قسمت‌هایی باشد؟



زمان برگزاری:

جلسه اول: چهارشنبه 30 بهمن ساعت 9 الی 13

جلسه دوم: چهارشنبه 7 اسنفد ساعت 9 الی 13

 

محل برگزاری:

تهران، شیراز جنوبی، ضلع غربی خیابان آقاعلیخانی، پلاک 42 طبقه دوم

سوالات متداول

پیش‌نیازهای علمی شرکت در این ورکشاپ چیست؟
این ورکشاپ به پیش‌نیاز احتیاج ندارد.
شرایط دریافت مدرک اتمام دوره چیست؟
گواهینامه به تمام افرادی که در ورکشاپ حضور کامل داشته و تمرینات را نیز انجام دهند، اعطا می‌شود. این گواهینامه براساس ارزیابی مدرس از کیفیت انجام تمرینات، با درجه‌بندی A یا B و یا C صادر خواهد شد.
آیا امکان انصراف و بازگشت هزینه ثبت‌نام وجود دارد؟
در صورتی‌که هر شرکت‌کننده انصراف خود را تا 72 ساعت قبل از شروع ورکشاپ اعلام کند، 50 درصد از هزینه ثبت‌نام به وی بازگردانده می‌شود. اگر انصراف دیرتر اعلام شود، با توجه به برنامه‌ریزی در زمینه ظرفیت شرکت‌کنندگان، امکان بازگشت هیچ بخشی از هزینه ثبت‌نام وجود ندارد. در این حالت فرد انصراف‌دهنده می‌تواند فرد دیگری را به جای خود برای حضور در ورکشاپ معرفی کند.

مخاطبان ورکشاپ


1. مدیران ارشد و مدیران میانی سمن‌ها (سازمان‌های مردم‌نهاد یا خیریه)  

 

2. مدیران و کارشناسان شرکت‌های فعال در حوزه «مسئولیت‌پذیری اجتماعی» (CSR)

 

3. مدیران و کارشناسان سازمان‌های «دولتی» فعال در حوزه کاهش فقر و نابرابری

 

4. نیکوکاران علاقه‌مند به وقف منابع مالی، در حوزه‌هایی عام‌المنفعه با «بیشترین اثربخشی»

 

5. محققان حوزه «سمن‌پژوهی» و «فقرپژوهی»


مدرک پایان دوره


گواهینامه کلیه دوره‌های آموزشی موسسه مطالعاتی «حامیان فردا»، در 3 سطح A و B و C صادر می‌شود. درج یکی از این 3 سطح در گواهینامه، بر مبنای ارزیابی پاسخ شرکت‌کنندگان به دو تمرین کاربردی هر ورکشاپ است. این دو تمرین کاربردی در انتهای هر ورکشاپ مطرح شده و شرکت‌کنندگان باید براساس آموخته‌های خود، این تمرینات را به‌طور مشروح پاسخ دهند.

 


معرفی برگزارکننده


موسسه مطالعاتی «حامیان فردا» در سال 1393 تاسیس و «بیانیه ماموریت» آن به این صورت تعریف شده است:

کاهش پایدار فقر و نابرابری،

از طریق توان‌افزایی کلیه افراد و سازمان‌های دغدغه‌مند در این حوزه،

به‌وسیله ارائه خدمات در قالب دپارتمان‌های «تحقیقات»، «مشاوره» و «آموزش»

 

«دپارتمان آموزشی» این موسسه تا به امروز 34 ورکشاپ متنوع در حوزه توان‌افزایی سمن‌ها (سازمان‌های مردم‌نهاد و یا خیریه) طراحی کرده و بالغ بر 2500 نفر در تهران و 8 شهر دیگر کشور، در این ورکشاپ‌ها دانش‌آموخته شده‌اند.

کسب اطلاعات تکمیلی و ارتباط با کارشناسان موسسه:

77944397 _ 021


اطلاعات تکمیلی و گفتگو با کارشناسان موسسه:


برای اطلاعات تکمیلی و گفتگو با کارشناسان «دپارتمان آموزشی» موسسه، می‌توانید در ساعات اداری با شماره زیر تماس بگیرید:

77944397 _ 021

برگزارکنندگان

موسسه مطالعاتی حامیان فردا
موسسه مطالعاتی حامیان فردا
موسسه خیریه مشیز
موسسه خیریه مشیز

آدرس

تهران تهران، شیراز جنوبی، خیابان آقاعلیخانی (ضلع غربی)، پلاک 42 طبقه دوم

موقعیت جغرافیایی رویداد

برگزار‌کننده

آواتار

موسسه مطالعاتی حامیان فردا

hamianfarda@gmail.com

رویداد های برگزارشده۹۵
رویداد های فعال۰
تعداد افراد توصیهکننده این برگزارکنندهبیشتر از ۳۰ نفر