دومین دوره جشنواره سرگرم آموز

شروع رویداد
شنبه ۱۲ آبان ۹۷ ۱۳:۰۰
پایان رویداد
شنبه ۱۷ آذر ۹۷ ۱۰:۰۰
مکان رویدادتهران
موضوع رویدادعلوم انسانی / آموزش
اضافه به تقویم
دومین دوره جشنواره سرگرم آموز
جزئیات
مهلت ثبت‌نام
قیمت (تومان)
تعداد

توضیحات بیشتر

 

افتتاحیه این رویداد به 12 آبان 1397 ساعت 13 الی 15 انتقال یافته است. جهت کسب اطلاعت بیشتر به آدرس http://edutainment.atu.ac.ir/  مراجعه فرمائید.

 

www.edutainment.atu.ac.ir

 

جشنواره "سرگرم آموز" می تواند به عنوان اولین رویداد دانشگاهی در حوزه سرگرم آموزهای آموزشی در سطحی گسترده در نظر گرفته شود. هدف اصلی این جشنواره، شناساندن این حوزه به عنوان فرصتی برای دانشجویان، اساتید، پژوهشگران و صنایع مرتبط خواهد بود تا با نگاهی متفاوت فرصت آشنایی با این حوزه تحقیقاتی-صنعتی را داشته باشند و قادر باشند اصول طراحی و تولید بازی های آموزشی رایانه ای را با نگرشی عمیق تر بررسی نمایند. این جشنواره میزبان محصولات صنعتی-پژوهشی به ویژه کارهای دانشجویی از جمله بازی های رایانه ای، مدل های بازی سازی، شبیه سازها، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و .. علاوه بر تولیدات صنعتی این حوزه می باشد. محوریت کارهای قابل ارایه در این جشنواره یادگیری-یاددهی خواهد بود تا محصولات ارایه شده در یک محیط دانشگاهی براساس اثربخشی آموزشی شان با یکدیگر مقایسه شوند. به عبارت دیگر، این جشنواره فرصتی بسیار مغتنم برای پژوهشگران و تولیدکنندگان سرگرم آموز جهت بررسی فناوری های نوین این حوزه، آشنایی با تولیدکنندگان و تولیدات دانشگاهی و به اشتراک گذاری ایده ها و عناوین تحقیقاتی مرتبط در طراحی محصولات نرم افزاری و سخت افزاری خواهد بود.

پس از برگزاری موفق اولین دوره جشنواره سرگرم آموز در سال 1396، هسته پژوهشی مطالعات بازی های رایانه ای آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی اقدام به برگزاری دومین دوره این جشنواره در سال 1397 می نماید. در دومین دوره جشنواره سه رویداد متفاوت برای علاقمندان در نظر گرفته شده است.

 

محصولات سرگرم آموز:

محوریت محصولات قابل ارائه در این جشنواره یادگیری-یاددهی خواهد بود تا تولیدات ارائه شده در یک محیط دانشگاهی براساس اثربخشی آموزشیشان با یکدیگر مقایسه شوند. این محصولات از نظر آموزشی، زیبایی شناختی و فنی توسط کمیته علمی جشنواره و از نگاه مردمی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. علاقه مندان پس از ثبت نام (تهیه بلیت) مسابقه، مشخصات محصول و تولید کننده را در یک فایل word یا pdf به پست الکترونیکی edutainment@atu.ac.ir ارسال نموده و یا در پایگاه اینترنتی  http://edutainment.atu.ac.ir بارگذاری نمایند. گفتنی است پس از بررسی مشخصات محصولات، از صاحبان این محصولات برای ارائه در جشنواره دعوت به عمل خواهد آمد. از سه اثر برتر به عنوان سرگرم آموز طلائی، نقره ای و برنزی تقدیر خواهد شد.

محوره های جشنواره:

  • بازی های رایانه ای آموزشی
  • واقعیت افزوده
  • واقعیت مجازی
  • شبیه سازی
  • مجازی سازی
  • اپ های موبایل
  • بازی های جدی
  • نرم افزار ها و سخت افزارهای آموزشی

 

 

مسابقه طراحی لوگو سرگرم آموز:

هسته پژوهشی مطالعات بازی­های رایانه­ای آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در دومین دوره­ی برگزاری جشنواره سرگرم­آموز در نظر دارد تا لوگوی مخصوص به این جشنواره را رونمایی کند. از این رو از علاقمندان به طراحی لوگوی جشنواره سرگرم­آموز دعوت می­شود تا طرح­های خود را با توجه به ویژگی­هایی که در پوستر فراخوان لوگو آمده است پس از ثبت نام (تهیه بلیت) در سایت به پست الکترونیکی edutainment@atu.ac.ir ارسال کرده و یا در پایگاه اینترنتی  http://edutainment.atu.ac.ir بارگذاری نمایند. طراح برگزیده ضمن دریافت جایزه­ای نفیس، مهمان ویژه­ی دومین دوره­ی جشنواره سرگرم­آموز خواهد بود.

از این پس لوگوی برگزیده جشنواره سرگرم آموز بر روی تمامی چندرسانه­ای­هایی که توسط وزارت ارشاد تأیید می­شود، خواهد آمد و نشان تأییدیه هسته پژوهشی مطالعات بازی­های رایانه­ای آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی خواهد بود.

مقالات:

جشنواره سرگرم­آموز در نظر دارد در دومین دوره­ی خود، مقالاتی را تحت عنوان مقالات گزارش وضعیت (position paper) دریافت کند. این مقالات باید گزارشی از وضعیت پژوهشی نویسندگان در محورهای ذکر شده باشند که در آن­ها ایده و نوآوری طرح برجسته شده باشند. مقالات باید حدکثر در 3 صفحه و به زبان فارسی یا انگلیسی نوشته شده باشند. راهنمای نحوه نگارش به دو زبان فارسی و انگلیسی ضمیمه شده است.

مقالات برتر برای عملیاتی شدن حمایت مالی خواهند شد و به شرکت­های دانش­بنیان معرفی می­شوند. همچنین مقالات برگزیده پس از اعمال نظرات داوران در مجلات معتبر فارسی و انگلیسی زبان به چاپ خواهند رسید. علاقه مندان پس از ثبت نام (تهیه بلیت) مقالات خود را به پست الکترونیکی edutaiment@atu.ac.ir ارسال کرده و یا در پایگاه اینترنتی  http://edutainment.atu.ac.ir بارگذاری نمایند.

محورهای مقالات در حوزه سرگرم آموز:

  • طراحی، تولید و توسعه
  • زیبایی شناختی
  • موضوعات و چالش­های اجتماعی، فرهنگی، اجرایی و اقتصادی
  • مباحث فلسفی و چرایی
  • شخصی­سازی
  • تجاری­سازی و سیاست­گذاری

راهنمای نگارش: (برای دریافت روی عبارات مقالات انگلیسی و فارسی کلیک کنید)

مقالات انگلیسی

مقالات فارسی

 

ثبت نام جهت شرکت در کارگاه ها و نشست های تخصصی:

جهت ثبت نام در کارگاه ها  و نشست های تخصصی می بایست از لینک http://edutainment.atu.ac.ir  اقدام نمائید.

 

جهت تهیه بلیت از طریق لینک های ثبت نام اقدام شود.

 

کانال های ارتباطی:

تلگرام

اینستاگرام

 

برگزارکنندگان

هسته پژوهشی بازیهای رایانه ای آموزشی

هسته پژوهشی بازیهای رایانه ای آموزشی

دانشگاه علامه طباطبائی تهران

دانشگاه علامه طباطبائی تهران

زمان‌بندی

روز اول
عنوانشروعپایان
افتتاحیه۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰ صبح

سوالات متداول

برنامه های اجرایی (کارگاه ها، نشست ها و پانل های تخصصی) چه زمانی شروع می شوند؟
زمان دقیق برنامه های اجرایی متعاقبا اعلام خواهد شد.

زمان‌بندی

روز اول
عنوانشروعپایان
آغاز و خوش‌آمدگویی

آدرس:تهران دهکده المپیک، میدان دهکده، ساختمان مرکزی، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی