کاور
"دوره آشنایی با طراحی و توسعه بازی‌های ویدیویی" در تاریخ پنج‌شنبه ۸ خرداد ساعت ۱۲:۰۰ به پایان رسیده است.
جزئیات
مهلت ثبت‌نام
قیمت (تومان)
تعداد

توضیحات

با ارائه‌ی گواهی معتبر از دانشکده‌ی مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه شهیدبهشتی

دوره آشنایی با طراحی و توسعه بازی‌های ویدیویی

بازی‌های ویدئویی در چند سال اخیر به یکی از مهم‌ترین انواع رسانه تبدیل شده است. بازار بازی‌های ویدئویی با رشد بیش از ۱۰ درصد در سال، درآمدی در حدود ۱۴۰ میلیارد دلار در سال ایجاد کرده است که بیش از سایر بخش‌های صنعت سرگرمی و بالاتر از سینما، تلویزیون، و موسیقی قرار گرفته است. بیش از ۴۰ درصد از این بازار را بازی‌های موبایلی شکل می‌دهند. در کشور ما نیز، با گسترش اینترنت موبایل در سال‌های اخیر و موفقیت فروشگاه‌های اپلیکیشن در جذب کاربر، بازی‌های موبایلی موفق زیادی ساخته شده‌اند.

مزیت مهم دیگری که بازی‌های ویدیویی را از اپلیکیشن‌های کسب‌وکار (به خصوص در کشور ما) ویژه می‌کند، قابلیت بالاتر این محصولات جهت صادرات به بازارهای جهانی و توانایی رقابت با محصولات دیگر است. تنوع بالا در سبک‌های هنری و طراحی بازی و پیچیدگی‌های فنی کمتر این بازی‌ها، باعث شده است بازی‌سازان در قالب تیم‌های کوچک بازی‌هایی را بسازند که بتوانند از نظر کیفی در بازارهای جهانی رقابت کنند. در حالی‌که چنین سناریویی برای اپلیکیشن‌های کسب‌وکار، به دلیل محدودیت‌های قانونی کشورهای مختلف و وجود رقبای بسیار بزرگ، به سادگی قابل تصور نیست.

این دوره با هدف آشنایی با صنعت بازی‌های ویدیویی و آشنایی با فرآیند طراحی و توسعه‌ی این بازی‌ها در پلتفرم اندروید طراحی شده است. تلاش می‌شود آگاهی مختصری در مورد سه بخش طراحی، هنری و فنی بازی‌های موبایلی ارائه شده و در ادامه تمرکز بیشتر بر مباحث فنی خواهد بود. در این دوره دانشجویان می‌توانند از مهارت‌ها و علاقمندی‌های خود در زمینه‌ی بازی‌های بازی‌های ویدیویی استفاده کنند و در پایان دوره، یک محصول قابل عرضه به بازارهای داخلی ارائه کنند.

جلسه اول: کسب‌وکار بازی‌سازی (1398/12/08)

روند اقتصادی در کسب‌وکار بازی‌سازی در ایران و جهان

آشنایی با انواع درامدزایی از طریق بازی‌های ویدیویی و ...

مدرس: علیرضا قلندری

جلسه دوم: مبانی طراحی بازی (1398/12/15)

آشنایی با طراحی بازی

سیستم دیزاین

کور مکانیک

نقش طراح بازی در توسعه

مدرس: محمد میرزایی

جلسه سوم: مبانی هنری بازی (1398/12/22)

آشنایی با نقش هنر در بازی و سبک‌های هنری مختلف در نمونه‌های برگزیده از بازی‌ها متناسب با ژانر

مدرس: احسان طاهری

جلسه چهارم: مبانی فنی بازی (1399/01/28)

آشنایی با روند توسعه و چالش‌های فنی یک بازی ویدیویی

مدرس: مهرشاد نیک‌نژاد

جلسه پنجم: آشنایی با ادیتور یونیتی (1399/02/04)

شناخت قابلیت‌ها و محیط یونیتی و استفاده از آن در توسعه بازی

مدرس: حمید جلیلی

جلسه ششم: ساخت مرحله در یونیتی (1399/02/11)

به‌کار گیری موتور یونیتی در ساخت یک مرحله‌ی مشخص از یک بازی از پیش تعیین‌شده

مدرس: حمید جلیلی

جلسه هفتم: سی‌شارپ مقدماتی (1399/02/18)

آشنایی با زبان سی‌شارپ و نحوه‌ی تعامل آن با موتور یونیتی

مدرس: حمید جلیلی

جلسه هشتم: سی‌شارپ پیشرفته (1399/02/25)

به کار گیری کد در ساخت یک مرحله از یک بازی از پیش تعیین‌شده

مدرس: حمید جلیلی

جلسه نهم: ساخت یک بازی هایپرکژوال در یونیتی (1399/03/01 و 1399/03/02)

پروژه: ساخت یک بازی در سبک هایپرکژوال با استفاده از آموزش‌های فراگیری شده و ساخت یک خروجی قابل بازی در یک رویداد بازی‌سازی (گیم‌جم)

مدرسین: بهزاد خرم، کوشا خدابنده، نادر رنجبری

این جلسه در طی دو روز کامل برگزار خواهد شد و در آن شرکت کنندگان پروژه انتهایی خود را تکمیل خواهند کرد.

جلسه دهم: جلسه ارائه و اختتامیه (1399/03/08)

ارائه بازی‌های ساخته شده، داوری آن‌ها و پیشنهاد انتشار بازی‌های برتر

داوران: محمدرضا خلج، علیرضا قلندری، محمد میرزایی، شاهین حقی

مدرسین

حمید جلیلی
حمید جلیلی
استاد یونیتی و سی‌شارپ انستیتو ملی بازی‌سازی
محمد حاجی میرزایی
محمد حاجی میرزایی
معاونت آموزش و هدایت فرهنگی و عضو هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای
مهرشاد نیک‌نژاد
مهرشاد نیک‌نژاد
مدیر دپارتمان فنی انستیتو ملی بازی‌سازی
علیرضا قلندری
علیرضا قلندری
مسئول مرکز رشد بازی‌سازی
احسان طاهری
احسان طاهری
مدیر دپارتمان هنری انستیتو ملی‌ بازی‌سازی

زمان‌بندی

عنوانشروعپایان
کارگاه آشنایی با طراحی و توسعه بازی‌های ویدیویی۰۹:۰۰۱۲:۰۰

سوالات متداول

دانشجویان و افراد علاقه مند به بازی سازی و کار با موتور های بازی سازی
این دوره مقدماتی بوده و پیش نیازی ندارد.
بله
خیر
محدودیتی برای شرکت در دوره وجود ندارد
توانایی پیاده سازی کامل یک بازی و کار با موتور بازی سازی یونیتی

حامیان

حامیان رسانه ای

برگزارکننده

برگزار‌کننده

آواتار

آژانس دیجیتال مارکتینگ مهتاب

مهتاب یعنی درخشش ماه در شب تاریک و سیاه. ما قصد داریم این درخشش را در کسب و کار شما در معرض نمایش همگان قرار دهیم. ما از سال 96 با این استراتژی استارت کار خود را با تیمی جوان و خلاق زدیم و کم کم قله های پیشرفت را فتح کردیم و به جایگاهی که امروز در آن

رویداد های برگزارشده۱۷
تعداد افراد توصیهکننده این برگزارکنندهبیشتر از ۳۰ نفر

آدرس

تهران تهران، ولنجک بلوار دانشجو، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر

موقعیت جغرافیایی رویداد

رویدادهای زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم

جمعه ۲۲ اسفند

نقشه اقتصاد 1400 "چشم انداز بازارهای سرمایه گذاری"

  • آنلاین
  • ۴۱۵,۰۰۰ تومان
  • اکوفاینانس
چهارشنبه ۲۵ فروردین

دوره های رباتیک دانشگاه علم و صنعت ایران

  • آنلاین
  • از ۱۲۰,۰۰۰ تومان
  • دانشگاه علم و صنعت ایران
پنج‌شنبه ۲۶ فروردین

برنامه‌نویسی R با رویکرد بیوانفورماتیکی

  • آنلاین
  • ۷۹۰,۰۰۰ تومان
  • Computer Researchers
جمعه ۲۲ اسفند

چگونه یک تیم نرم افزاری موفق بسازیم؟

  • آنلاین
  • ۲۰,۰۰۰ تومان
  • سید مهدی حسینی