مدرسه مهارت‌های نرم تیوان

شروع رویداد
پنج‌شنبه ۵ بهمن ۹۶ ۰۹:۰۰
پایان رویداد
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۷ ۱۷:۰۰
مکان رویدادتهران
موضوع رویدادکارآفرینی / استارتاپی
اضافه به تقویم
مدرسه مهارت‌های نرم تیوان
برگزارکننده‌ی رویداد
تماس با برگزارکننده
۰۲۱-۶۶۰۸۵۱۷۷ داخلی ۱۴۱ شماره موبایل ۰۹۳۶۲۹۲۰۹۶۵
گزارش
مهلت ثبت‌نام برای این رویداد به پایان رسیده است.

توضیحات

وقتی سخن از مهارت به میان میاید چه مهارت‌هایی را به یاد می‌آورید؟

اغلب ما مهارت‌هایی مثل حرکات ورزشی و مهارت‌های کاری چون مهارت تایپ، برنامه نویسی، طراحی و ... را به یاد می‎آوریم. برای شما هم پیش آمده که خودتان را با کسی که مهارت شغلی کمتری از شما دارد مقایسه کنید و متوجه شوید با وجود اینکه مهارت شما بالاتر است اما موفق‌تر نیستید؟

موفقیت ابزار کارآمد دیگری نیز نیاز دارد. ابزار مهمی مثل مهارت حل مساله، تصمیم‌گیری، تفکر استراتژیک و ... که برخی افراد از کودکی به آن مجهز هستند. از طرفی خیلی از ما مهارت‌های اینچنینی را در محیط کار یاد می‌گیریم. اگر این مهارت‌ها آموختنی است چرا جدی‌تر به یاد گرفتن آن فکر نکنیم؟

باشگاه کارآفرینی تیوان، پس از نیازسنجی‌های صورت گرفته و با هدف تقویت مهارت‌های نرم کارآفرینان جوان کشور دوره‌ای تحت عنوان "مدرسه مهارت‌های نرم تیوان" طراحی و تدوین کرده و در نظر دارد این مهارت‌ها را که در شکل زیر نمایش داده شده‌است، در قالب آموزش و تمرین و با اساتید برجسته که در داخل و خارج از کشور مشغول فعالیت هستند به اجرا در آورد. 


 

ثبت نام در پخش زنده

اگر در تهران حضور ندارید و علاقه‌مند هستید از مباحث آموزشی این دوره بهره‌مند شوید با استفاده از لینک‌های زیر می‌توانید در پخش زنده مدرسه مهارت‌های نرم تیوان ثبت‌نام کنید:

تفکر استراتژیک:  https://lahzenegar.com/play/1PATp

گیمیفیکیشن:   https://lahzenegar.com/play/NzUQH

حل مساله:  https://lahzenegar.com/play/EBMcN


مدرسه مهارت‌های نرم تیوان

در کارگاه‌های این مدرسه که در چهار فاز اصلی مهارت‌های فکری، مهارت‌های تیمی، مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های عمومی اجرایی خواهد شد، شرکت‌کنندگان علاوه بر آشنایی با ضرورت و میزان تاثیرگذاری مهارت‌های نرم در سرعت توسعه و یا شکست یک استارتاپ، در کنار بهترین متخصصین و منتورهای این حوزه به تمرین‌های عملی خواهند پرداخت. لازم به ذکر است که با توجه به بلوغ متفاوت استارتاپ‌ها، شرکت آن‌ها در تمامی دوره ها الزامی نیست و می‌توانند صرفا در دوره‌هایی که آن را برای پیشرفت استارتاپ خود مفید می‌دانند شرکت نمایند. تمامی شرکت‌کنندگان در پایان دوره شانس حضور در یک بازی تیمی مهیج را که بر اساس مهارت‌های آموخته شده در طول دوره طراحی شده است خواهند داشت. عملکرد هر تیم در طول بازی توسط یک داور رصد شده و در نهایت در جلسه ایی علاوه بر اهدای جایزه تیم برنده و چالش‌های سایر تیم‌ها که مانع از موفقیت آن‌ها شد به صورت تخصصی پرداخته خواهد شد.

 

مدرسین حرفه‌ای و باتجربه

محمود کریمی

محمود کریمی

مدیر کارخانه نوآوری نماینده TRIZ Center در ایران کارشناس و مروج نوآوری نظام‌یافته

علیرضا رنجبر شورابی

علیرضا رنجبر شورابی

مدير عامل استوديو بازى سازى هنر نور و حركت، طراح ارشد گيميفيكيشن

کاوه یزدی فرد

کاوه یزدی فرد

مدیر ارشد عملیات شتابدهنده آواتک

ارسلان  مهتافر

ارسلان مهتافر

مخاطب رویداد

شرکت در این دوره به افرادی که حداقل یک سال در یک کسب و کار نوپا مشغول فعالیت هستند توصیه می‌شود. 

زمان‌بندی

5 بهمن
12 بهمن
17 اسفند
29 بهمن
عنوانشروعپایان
تفکر استراتژیک (کاوه یزدی فرد)۹:۰۰۱۷
عنوانشروعپایان
گیمیفیکیشن و تاثیرات آن(علیرضا رنجبر شورابی)۹:۰۰۱۷:۰۰
عنوانشروعپایان
مهارت حل مساله(محمود کریمی)۹:۰۰۱۷:۰۰
عنوانشروعپایان
نشست انتقال تجربیات(ارسلان مهتافر)۱۷:۰۰۱۹:۰۰

کد تخفیف 5000 تومانی برای سفرهای با مبدا و مقصد تیوان: tivani

مروری بر برنامه های قبلی تیوان

اشگاه کارآفرینی تیوان تلاش دارد با توجه به نیاز جامعه کارآفرین کشور دوره‌های آموزشی و رویدادهای کارآفرینانه‌ای را با همکاری متخصصان این حوزه طراحی و اجرا نماید. در همین راستا در تابستان امسال دوره آموزشی یک ماهه‌ای را با عنوان مدرسه کارآفرینی تیوان برگزار نمودیم. این کلیپ که در آپارات قابل مشاهده است نگاهی داریم بر اتفاقات این رویداد.

کلیپ مدرسه کارآفرینی تیوان

تیوان

تفکر استراتژیک

تفکر استراتژیک نگرش یا شیوه تفکری است که تعیین می‌کند فرد چقدر در انتخاب مسیر، موفق عمل می‌کند. کسی که تفکر استراتژیک دارد آینده‌نگر است. آینده‌نگری و یافتن چشم‌انداز مناسب سمت و سوی صحیح را به شما نشان می‌دهد. قدم زدن در راه روشن نیز امکان یافتن و بهره بردن از فرصت‌ها را بیش‌تر می‌کند. افرادی که تفکر استراتژیک دارند قدم‌های مطمئن‌تری برمی‌دارند و به دلیل پیش‌بینی صحیح برای عبور از موانع آماده‌تر خواهند بود.
روان‌شناسان معتقدند تفاوت کودکان و افراد بالغ در هوش نیست بلکه در شیوه تفکر آنان است و کودک در طول زندگی می‌آموزد که شیوه تفکرش را پیشرفته‌تر کند. تیوان قصد دارد در اولین گام از مدرسه مهارت‌های نرم خود شیوه تفکر صحیح برای موفقیت در کسب و کار را به علاقه‌مندان این حوزه بیاموزد.



گیمیفیکیشن و تاثیرات آن

عناوین مورد بحث در این دوره عبارتند از:

  • گیمیفیکیشن چیست؟
  • گیمیفیکشن چه چیزی نیست؟
  • قدرت از کجا به دست می‌آید؟
  • برخی از تئوری‌ها و مباحث علمی پشت جعبه ابزار
  • پارامترهای گیمیفیکیشن
  • بعضی از کاربردهای جعبه ابزار:
    • UX انگیزشی
    • هک رشد
    • طراحی تحریک‌کننده
  • انواع گیمیفیکیشن با مثال
  • هدف: درگیر کردن افراد
  • چارچوب‌های گیمیفیکیشن
  • مروری بر رویکردهای خاص برای طراحی یک راه حل
    • گردش کار و فرایند
    • ابزارها
    • ملاحظات

مهارت حل مساله

ما در مسير يادگيری مدرسه، دانشگاه و حضور در محيط كار مي‌آموزيم كه چطور مساله‌های تكراری و قبلا تجربه شده را حل كنيم. دشواری زمانی پيش میآيد كه با مساله‌های جديد مواجه شويم. مساله‌هایی كه آن‌ها را پيش‌تر تجربه نكرديم و نمی‌دانيم چطور بايد راه‌حل آن‌ها را يافت.

وقتي نياز به بروز خلاقيت و يافتن ايده‌های نو پيدا می‌كنيم، نقطه شروع براي ما ناشناس است. زمانی كه مساله ما به نظر بدون راه‌حل است يا بيش از يك راه‌حل دارد، دشوار است بتوانيم چند راه‌حل را خلاقانه توليد كنيم و از بين آن‌ها بهترين را برگزينيم.

در سازمان‌های فنی مهندسی، مسیر نوآوری معمولا از تحقیق و توسعه و ثبت اختراع و مالکیت دارایی‌های فکری می‌گذرد. در مدل‌های حکمرانی نوآوری در سازمان‌ها نیز بر مبنای مطالعه بنگاه‌های خوش‌نام و پیشرو در نوآوری، الگوهای تجربه شده و شناخته‌ای دارد. در برخی از این الگوها، پیشران و محرک نوآوری در شرکت، مدیریت فناوری است و در برخی دیگر مدیریت تحقیق و توسعه. در مدل‌های دیگر، این ایفای نقش به واحدهای مختلف سازمان سپرده می‌شود، اما در همه آن‌ها حمایت و پشتیبانی مدیریت ارشد سازمان از نوآوری و بروز ایده‌های خلاقانه در شرکت، مشترک و به عنوان یک باید، پذیرفته شده است.

سال‌ها پيش، مخترع جواني در شوروی، اين پرسش را روبه‌روي خود گذاشت: ديگران چطور اختراع میكنند؟ او با طرح اين پرسش كليدي و سال‌ها تمركز بر روي آن، موفق شد در نيمه دوم دهه 90 ميلادي، راز و رمزهاي مدل فكری مخترعان و اصولی كه آن‌ها آگاهانه يا ناخودآگاه از آن پيروي میكنند تا به اختراع برسند را كشف كند. سپس تلاش كرد اين يافته خود را مدون و الگوريتم‌وار ساماندهي كند و براي آن ابزارهاي كاربردی بسازد. محصول اين تلاش عالمانه او با نام TRIZ به دنيا معرفی شد. TRIZ دانش نوآوری نظام‌يافته است كه براي كشف و حل مساله‌های ابداعي متولد شد و در آن، خلاقیت افراد، هم در یافتن و ساختن مساله و هم در ایده‌پردازی برای تولید راه‌حل به‌کار گرفته می‌شود تا عیاری بالاتر برای کشف مساله‌ها و تولید ایده‌های نو در آینده داشته باشد.

بسياری از بنگاه‌های پيشتاز دنيا، براي نوآوری، تعريف پروژه‌های نو، كشف مساله‌های فنی، طراحي شيوه‌های جديد موفقيت در كسب و كار، بدست آوردن سهم بيشتری از بازار، يافتن راه‌حل‌های اختراعی و به‌كارگيری ايده‌های خلاقانه درون و برون سازمان خود از دانش TRIZ و ابزارهای آن استفاده میكنند.

در نشست، چیستی و چرایی پیدایش تریز، یافته‌های کلیدی و برخی مفاهیم کاربردی آن معرفی و مرور می‌شوند و حاضران برخی‌ از این آموخته‌ها را تمرین و تجربه‌ می‌کنند.

«نوآوری كن يا محو شو!» شعار سميناری است مشابه كه در كشور كره‌جنوبي براي جوان‌ها و مديران شركت‌ها برگزار میشود تا به آن‌ها يادآوری جدی كند كه براي موفقيت در بازار كسب و كار امروز دنيا، راهی جز استخراج ايده‌های نو از چشمه خلاقيت افراد و كشف مساله‌های درست و دارای پتانسيل نوآوری وجود ندارد.


آدرس:تهران تهران طرشت شمالی - اتوبان شیخ فضل اله جنوب به شمال - ابتدای بلوار تیموری - دومین ساختمان - پلاک 180 - پژوهشکده علوم و فناوری انرژی شریف (روبروی نمایندگی ایران خودرو) - راهرو زرد رنگ - طبقه اول - باشگاه کارآفرینی تیوان

اگر مایل به اطلاع از رویدادهای مشابه این رویداد هستید، کلیک کنید.