مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) و گروه علمی بازرگانی نانوبازار

مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) و گروه علمی بازرگانی نانوبازار

رویداد‌ها۱
درباره برگزارکننده
ارتباط با برگزارکننده
دنبال کنندگان۳
ارتباط با مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) و گروه علمی بازرگانی نانوبازار
شماره برگزارکننده
۰۹۳۳۵۰۲۷۸۳۷ و ۰۲۱۸۸۰۱۷۰۴۲
تماس از طریق ایوند
ارسال پیام
درباره مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) و گروه علمی بازرگانی نانوبازار

یکی از نیازهای کنونی شرکت‌‌های دانش بنیان و افراد حقیقی و حقوقی فناور برای تولید نمونه اولیه از ایده‌‌ها و طرح‌‌های مدنظر، دسترسی راحت و ارزان قیمت به زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای انجام تحقیقات کاربردی، ساخت نمونه اولیه و انجام آزمایش‌ها و تست‌های مختلف بر روی آن می‌‌باشد. به همین منظور، ستاد توسعه فناوری نانو مطابق با چشم‌انداز ۱۴۰۴ و با هدف توسعه اقتصاد مبتنی بر فناوری نانو در صدد برآمد تا مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (Industrialization Center for Applied Nanotechnology) یا به اختصار ICAN را با حضور تجهیزات و ماشین‌آلات نیمه‌صنعتی از شش پلتفرم حوزه فناوری نانو راه‌اندازی نماید.

 

این مرکز با فراهم‌آوردن تجهیزات و ماشین‌آلات همچنین اعطای تسهیلات در قالب حمایت‌های مادی و معنوی موجب هموار شدن فعالیت محققان و دانشگاهیان علاقه‌مند مشارکت در پروژه‌های کاربردی می‌گردد. بدین صورت که افراد و شرکت‌ها در تعامل سازنده با یكدیگر به فعالیت‌‌ها و پژوهش‌‌های کاربردی فناورانه، ایده‌پردازی، پژوهش کاربردی، طراحی مهندسی، نمونه سازی، طراحی صنعتی، تدوین دانش فنی و توسعه‌‌ کاربردهای فناوری نانو در صنایع مختلف (رسوخ فناوری) می‌پردازند.

 

گروه علمی بازرگانی نانوبازار به عنوان اولین مرکز تخصصی تهیه و عرضه تجهیزات و مواد مورد نیاز آزمایشگاه­ها، مراکز تحقیقاتی و صنعتی کشور به خصوص در عرصه نانوفناوری از سال 1393 فعالیت خود را آغاز نمود. مجموعه نانوبازار متشکل از جمعی از متخصصین علوم مختلف از جمله نانوالکترونیک، متالورژی، نانوفیزیک و نانوشیمی، در نظر دارد با تهیه مواد و تجهیزات مورد نیاز مراکز پژوهشی کشور، ارائه خدمات ساخت و در اختیار قرار دادن تجربیات خود در زمینه های مختلف گام موثری در راستای پیشرفت مراکز علمی کشور بردارد. این مرکز با هدف تامین نیازمندی­های آزمایشگا­ه­های تحقیقاتی و مراکز صنعتی کشور با مناسب­ترین قیمت و حداقل زمان تحویل، قادر است انواع مواد و تجهیزات مورد نیاز این مراکز که در ادامه به اختصار بیان شده را فراهم آوردنانوبازار علاوه بر فعالیت در حوزه تامین مواد و تجهیزات، دارای دپارتمان تخصصی خدمات و آنالیز نیز می­باشد، که شامل ارائه بیش از 20 نوع آنالیز داخلی و خارج از کشور و همچنین انجام خدمات در 7 پلتفرم با عناوین، پلتفرم نانوپوشش های سخت، پلتفرم پلاسمای سرد، پلتفرم نانومواد، پلتفرم نانوالیاف، پلتفرم نانوکویتاسیون، پلتفرم نانوکامپوزیت، پلتفرم MEMS و میکروفلوئدیک استهمچنین، نانوبازار تسهیلات ویژه­ای برای مراکز تحقیقاتی، صنعتی و دانشگاه­هایی که از این مرکز خرید می­نمایند و یا خدمات دریافت می­کنند، در نظر گرفته است.