حمیدرضا افرشته

حمیدرضا افرشته

رویداد‌ها۱
درباره برگزارکننده
ارتباط با برگزارکننده
دنبال کنندگان۲
پنج‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۰

کاهش وزن به سبک بستنی لاغری

  • تهران
  • از ۵۰,۰۰۰ تومان
آواتارحمیدرضا افرشته
ارتباط با حمیدرضا افرشته
شماره برگزارکننده
۰۹۰۱۹۷۹۹۴۳۸
تماس از طریق ایوند
ارسال پیام
شبکه‌های اجتماعی
درباره حمیدرضا افرشته

خیلی از ما چاق های دوست داشتنی از امتحان رژیم های مختلف خسته و تا حدودی افسرده هستیم. حتی بسیاری از ما چاق های دوست داشتنی، مثل خودِ من بعد از امتحان هر رژیم جدیدی نه تنها وزن کم نمی کنیم؛ بلکه با سه- چهار کیلو اضافه وزن، آن چند دست لباسی که به تنمان می رفت را نیز از دست می دهیم. بله حکایت دست و پنجه زدن ما  با رژیم های دوست داشتنی تر! از خودمان هم، داستانی است. شاید همین دست و پنجه زدن های مختلف است که ما را به برخی روش های انتحاری مثل جراحی های مختلف و یا قرص های رنگارنگ سوق داده است.

البته همه ما در مقابل رژیم واکنش های یکسانی نداریم. بعضی از ما نه تنها تسلیم رژیم نمی شویم؛ بلکه سالهای سال در رژیم می مانیم (حتی اگر چاقتر و چاقتر شویم!!!). از هر میهمانی به هر عروسی تصمیم می گیریم که از شنبه یا از اول ماه دیگر آن "رژیم سخته"، "رژیم خوشگله " یا هزار و یک رژیم جدید دیگر را امتحان کنیم. ولی دریغ از نتیجه. حتی بسیاری از این رژیم های مختلف و بعضاً عجیب و غریب نگرفتنشان بهتر از گرفتنشان است. پس همان بهتر که لولو این رژیم های بعضاً دور از ذهن را با خود ببرد. ناگفته نماند که بین رژیم ها ضرب المثلی است که می گوید:"رژیم هر چه عجیب تر، مضرتر".

خلاصه سرتان را درد نیاورم!

فارغ از اینکه مقصر ما هستیم که نمی توانیم این رژیم ها را نگه داریم یا این رژیم ها بر ما اثر ندارند؛ اگر واقعاً سعی دارید بدانید اضافه وزنمان از کجاست و برای کاهش آن چه باید انجام بدهمد؛ بد نیست بدانید که چاق شدن ما از پرخوری است.  بله! از پرخوری! {مطمینم که اصلاً توقع نداشتید با این کلمه مواجه شوید} و راه حل آن هم کم خوردن است {این جمله را که دیگر اصلاً توقع نداشتید بشنوید} و طبیعیست کم خوری که با خودش یک حس محرومیت به همراه دارد؛ برای بسیاری از ما ناخوشایند و تا حدودی سخت باشد واینجاست که؛ چون از کارهای سخت، اکثر ما فراری هستیم به فکر امتحان راه های دیگر بیافتیم. در حالیکه نه برای کاهش وزن ما راه حل بی ضررتر و مناسبتری جز رژیم وجود دارد و نه بر خلاف تصور عامه کم خوری یک کار سخت است.درست است که، کم خوری باعث گرسنگی می شود. ولی گرسنگی و از آن مهمتر تحمل آن، یک موضوع پیچیده است نه لزوماً یک کار سخت!. کارهای پیچیده نه تنها سخت نمی باشند بلکه راه حل های بعضاً آسانی دارند. کافیست به علت پیچیدگی پی ببریم. آنگاه راه حل های ساده ای برای مسایل پیچیده می توانیم ارایه نماییم.

در این کارگاه با مرور تجربیات کاهش وزن 66 کیلویی خودم به راه حل های غلبه بر گرسنگی در خلال رژیم اشاره خواهم کرد. برای درک بهتر گرسنگی و پاسخ های رفع آن، برای اولین بار به این موضوع از منظر تئوری پیچیدگی complexity theory نگاه کرده ام و برای حل موضوع، یعنی همین رفع گرسنگی با استفاده از adoptable complex system مساله را  مدلسازی کرده ام تا پاسخهایی واقعی برای آن ارایه نمایم. در ادامه رفتارهایی که منجر به پرخوری می شود را لیست خواهم نمود و روشهای تغییر این رفتارها که اتفاقاً رشته تحصیلی خود من در مقطع دکترا می باشد را اریه خواهم نمود. همچنین در ادامه به موضوعات زیر هم اشاره ای خواهم کرد:

1- اراده به تغییر و حفظ انگیزه در طول مسیر

2- علت ها و ریشه های ذهنی و جسمی گرسنگی

3- راه حل های حجمی و ذهنی برای مقابله با گرسنگی

4- پرخوری احساسی و پرخوری های بی قاعده یا انتحاری

5- ویژگی های یک رژیم مناسب که در زندگی امروزی قابل پیاده شدن باشد

6- وقفه های طبیعی در مسیر رژیم

7- روشهای تثبیت وزن بعد از کاهش وزن

8- نهادینه نمودن سبک زندگی شاد و سالم برای یک زندگی طولانی تر و اثربخش تر

به امید خدا

اگر علاقه مند به آشنایی بیشتر با من هستید؛ در زیر بیوگرافی مختصر از خودم ارایه می نمایم:


دکتر حمیدرضا افراشته
خلاصه سوابق تحصیلی:

تحصیل در مقطع دکتری رفتار و منابع انسانی
دانشگاه علامه طباطبایی

MBA دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر
در کتاب بستنی لاغری و مقالات پیرامون آن، وی از منظر رفتاری به موضوع کاهش وزن پرداخته و به معرفی رفتارها و عادت های غلط غذایی که به افزایش وزن در افراد منجر می شود؛ می پردازد. همچنین وی به راهکارها و فوت و فن های کاهش وزن 66 کیلویی خود اشاره نموده است.

وی پدیده های رایجی همچون:

پرخوری احساسی
خوردن های بی قاعده
توقف در روند کاهش وزن
بازگشت وزن بعد از رژیم
….
را با مطالعات رفتاری خود و از دریچه موضوعاتی همچون تئوری پیچیدگی، تئوری آشوب و.. پاسخ داده است.