همپای کودک

همپای کودک

رویداد‌ها۱
درباره برگزارکننده
ارتباط با برگزارکننده
دنبال کنندگان۶
پنج‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰

دوره جامع فرزندپروری

  • تهران
  • رایگان
آواتارهمپای کودک
ارتباط با همپای کودک
شماره برگزارکننده
۰۲۱۴۶۰۴۶۵۸۸
تماس از طریق ایوند
ارسال پیام
شبکه‌های اجتماعی
درباره همپای کودک

*درباره همپای کودک

از زمانی که دستان فرزندانمان را می گیریم و نخستین قدم های آن ها را می شماریم ، تا زمانی که آن ها همقدم ما در مسیر زندگی می شوند ، برای موفقیّت و توانمندی آن ها تلاش می کنیم . امید ما نظاره کردن ردّ پای رضایت و شادمانی در لحظه لحظه ی زیستن آن هاست ، هدفی مشترک میان ما که قلب تپنده ی مجموعه ی ماست. از این رو با فراهم کردن بستر های تخصصی آموزشی در ابعاد و مراحل گوناگون تحول فرزندانمان ، به تقویت روزافزون مهارت هایی همچون مهارت های اجتماعی و ارتباطی ، توجّه و تمرکز ، مهارت های حرکتی و . . . نموده ایم ، تا در نهایت تصویری یکپارچه از بهزیستی و شادمانی فرزندانمان ترسیم کنیم . به منظور هم قدمی هر چه بیشتر با کودکان ، تمام آموزش ها به وسیله ی بازی های سرگرم کننده انجام می شوند و تمامی فعالیت ها با نظارت و همراهی همه جانبه ی متخصصین روان شناس خواهد بود ، به این امید که با هم شکوفایی و لبخند دلبندانمان را نظاره کنیم.
کودکان در روند رشد طبیعی خود مراحل گوناگونی را پشت سر می گذارد و با چالش های گوناگونی روبرو می شود. با آموزش , تقویت و نظارت بر مهارت های کودکان می توان آن ها را برای موفقیت در این چالش ها آماده ساخت و با قوّت قلب این مراحل را طی کرد .
همپای کودک از سال ۱۳۸۹ به طراحی و اجرای مجموعه كلاس هایی پرداخته که با استفاده از مبانی روان شناختی، به کودک فرصت مهارت اندوزی ومقابله ی هر چه بهتر با چالش های گوناگون دوران کودکی را می دهند . کودکان در گروه های ٦ تا ٨ نفره علاوه بر تمرین و تقویت دایم مهارت های اجتماعی و ارتباطی , فضایی برای جرأت ورزی , استقلال و آموزش به وسیله ی بازی های جذاب را تجربه می کنند, تجربیاتی که می توانند در طی شدن هر چه بهتر روند تحولی کودک توسط او و خانواده اش مفید و ثمربخش باشند . فراهم سازی محیطی مطمئن و صمیمی برای کودک و والدین با نظارت و همیاری حرفه ای متخصصان و مربیان از عوامل کلیدی و ویژگی های مهم فعالیت های این مرکز است.

*اهداف و ارزش های ما

هدف اصلی همپای کودک ارتقا سلامت روان کودک و خانواده است، و  بر این باوریم که آموزش، گذرگاهی مطمئن جهت نیل به این هدف می­باشد. سلامت کودک و خانواده مستقل از یکدیگر نیست و اگر شادکامی فرزندانمان را هدف قرار داده­­ایم، باید در راستای سلامت خانواده نیز اقدام کنیم. از این روست که در ارائه­ ی آموزش های جامع و همپایی همه جانبه با کودک و خانواده در چالش ها و بحران های زندگی می کوشیم.

یادگیری و آموزش پویا، بدون مشارکت و انگیزه­ رخ نخواهد داد، به همین دلیل شادکامی و سرگرمی کودکان در خلال یادگیری از ارکان اساسی برنامه های ماست. همپای کودک معتقد است هر کودکی دارای استعداد ها و توانمندی های خاص خویشتن است و در صورتی که محیطی غنی برای او فراهم شود، در مسیر شکوفایی این استعداد های منحصر به فرد قدم خواهد نهاد. با وجود منحصر به فرد بودن توانمندی های هر کودک، تلاش می­کنیم آن­ها نیز مانند ما، تمام افراد و کودکان حاضر در مجموعه را خانواده­ای حامی و همدل بیابند و بتوانند در مواقع نیاز به آن تکیه کرده و خود نیز حامی دیگر اعضای این خانواده باشند.

تمامی برنامه های آموزشی مجموعه توسط متخصصین روان­شناسی کودک طراحی شده که دائما بر شیوه و کیفیت اجرای برنامه نظارت دارند. کاربست مبانی علمی در رفتار با کودک و آموزش او، باعث ایجاد تناسب میان فعالیت های آموزشی و دوره­ی تحولی کودکان می­شود. علاوه بر این امکان ارزیابی دقیق­تری از پیشرفت های کودک و موانع و دشواری ها فراهم می­شود، که منجر به برنامه­ریزی و عملکرد دقیق بر اساس نیاز خانواده خواهد شد.

* تیم ما

نخستین مجموعه ­ی آموزشی شامل دوره های توجّه و تمرکز، مهارت های زندگی و مهارت­افزایی کودکان نوپا در سال ۱۳۸۹ بر اساس متون و مبانی علمی توسط بهناز غفاری، مؤسس همپای کودک طراحی و اجرا شده و اکنون این مجموعه با دوره هایی همچون آشنایی با مفاهیم ریاضی و تقویت مهارت های حرکتی غنی­ تر شده است. همپای کودک بر مهارت، صلاحیت و دانش اعضای خود در حوزه­ی سلامت روان کودک تأکید دارد و به تیم متعهد و کوشای خود می ­بالد.