رویداد به پایان رسیده است!
وبینار بازی‌سازی موبایل جیتوپیا در تاریخ جمعه ۶ تیر به پایان رسیده است. (جزئیات بیشتر)
کاور
پنج‌شنبه ۵ تیر ساعت ۰۹:۵۰

وبینار بازی‌سازی موبایل جیتوپیا

  • رایگان
  • آنلاین
  • تکنولوژی
مهلت ثبت‌نام برای این رویداد به پایان رسیده است.

توضیحات


تمامی درآمد حاصل از این رویداد برای مقابله با ویروس کرونا به سازمان هلال احمر اهدا خواهد شد.

 

احتمالاً شما هم از شرایط جامعه‌ی بازی‌سازهای ایرانی، پتانسیل‌های صنعت بازی‌سازی و  ظرفیت‌های موجود در این حوزه اطلاع دارید. با در نظر گرفتن همین نکات تصمیم گرفتیم تا بانی وبینار بازی‌سازی موبایل «جیتوپیا» باشیم. این رویداد محلی برای به‌اشتراک‌گذاری تجربه‌های فعالان این صنعت در ایران بوده و مناسب کسانی است که قصد ورود به این صنعت جذاب را به عنوان بازی‌ساز، ناشر و… داشته، در آن فعال بوده و یا به آن علاقه دارند.

 

چشم‌انداز جیتوپیا

در این شهر چه خبر است؟

مگر نه این است که همه‌ی ما دنبال آرمان‌ها و بهترین چیزی هستیم که از دستمان برمی‌آید؟ یک بازی‌ساز تازه‌کار هم دنبال جایی است به او چیزهایی که نمی‌داند را یاد بدهد. جیتوپیا ترکیبی از کلمه‌ی یوتوپیا (آرمان‌شهر) و حرف G (اول کلمه Game) است و قرار است آرمان‌شهری باشد که بازی‌ساز برای کسب تجربه به آن نیاز دارد.

بازی‌سازی درباره تبدیل کردن ایده‌ها به تجربه‌ای ملموس و واقعی‌ کردن آرمان‌هایی است که بازی‌ساز در ذهن دارد. رویداد آنلاین جیتوپیا شهری بزرگ در سفر بازی‌سازی است که ساخته شده تا افراد از آن تجربه کسب کنند. فرقی نمی‌کند که مسافری قدیمی باشید یا تازه پا در راه گذاشته باشید، در جیتوپیا حتماً تجربه‌های نابی برای یادگیری پیدا می‌کنید!

 

محورهای رویداد

هدف اصلی این رویداد بررسی چالش‌های بازی‌سازی موبایل بوده و با در نظر داشتن همین رویکرد، محورهای این وبینار با توجه به چرخه‌ی طراحی، تولید و انتشار بازی‌های موبایلی انتخاب شده‌اند.

 

ایده‌پردازی

۱. ایده‌پردازی را از کجا شروع کنیم؟

۲. از چه منابعی برای ایده‌گرفتن می‌توان استفاده کرد؟

۳. شناخت ذائقه‌ی بازیکنان ایرانی و ترندهای بازی‌سازی در ایران

۴. پیروی از ترند‌های بازار یا تمرکز روی ایده‌های جدید؟

۵. با توجه به ذائقه بازیکنان ایرانی چه ژانری را برای ساخت بازی انتخاب کنیم؟

۶. چالش‌های تبدیل کردن ایده به عمل

۷. چطور درباره ایده‌ی خود از مخاطب بازخورد بگیریم؟

 

طراحی فنی و هنری

۱. مهارت‌های لازم برای ساخت بازی از لحاظ فنی

۲. مهارت‌های لازم برای ساخت بازی از لحاظ هنری

۳. چالش‌ها و محدودیت‌های منابع انسانی و زیرساخت

 

زیرساخت

۱. چالش‌های یک طراحی توسعه‌پذیر (Scalable)

۲. چالش‌های فنی مربوط به زیرساخت

 

مدیریت تیم

۱. چالش‌های مدیریت تیم و حفظ مهره‌های کلیدی

۲. چالش‌های مدیریت بحران در تیم‌های بازی‌سازی

 

انتشار بازی

۱. ارزش‌افزوده استورها در انتشار بازی برای بازی‌ساز یا ناشر

۲. زمان مناسب برای انتشار بازی

۳. قبل از انتشار نسخه اصلی بازی نسخه‌ی بتا یا MVP منتشر کنیم یا خیر؟

۴. چرا و چه زمانی باید از انتشار یک بازی دست کشید؟

 

جذب و نگهداری بازیکن

۱. مزایا و معایب کانال‌های موجود برای جذب مخاطب

۲. چه‌طور بازیکن را برای مدت زمان بیشتری در بازی حفظ کنیم؟

۳. راه‌های حفظ و افزایش نرخ بازگشت (Retention Rate) بازیکنان

 

کسب درآمد

۱. راه‌های کسب درآمد از بازی‌های موبایل

۲. چالش‌های درآمدزایی (Monetization) از بازی‌های موبایل

۳. چگونه درآمد حاصل از هر بازیکن را افزایش دهیم؟

 

آنالیز داده‌محور کاربر

۱. ابزار‌های موجود برای جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات بازیکنان

۲. چه مهارت‌هایی برای تحلیل اطلاعات نیاز داریم؟

۳. به چه سوال‌ها و چالش‌هایی می‌توان با تحلیل اطلاعات پاسخ داد؟

سخنرانان

امیرحسین ناطقی
امیرحسین ناطقی
موسس و مدیرعامل کوییز آف کینگز
شهریار ازهاریان فر
شهریار ازهاریان فر
هم‌بنیان‌گذار استودیو نردبان اندیشه (آمیرزا)
تایس ویلر
تایس ویلر
طراح بین‌المللی بازی
وحید رحیمیان
وحید رحیمیان
مدیرعامل مایکت
علیرضا رنجبر شورابی
علیرضا رنجبر شورابی
هم‌موسس استودیو نور و حرکت (گشت پلیس)
حسین مزروعی
حسین مزروعی
مدیر عامل آواگیمز
امید شیرخورشیدی
امید شیرخورشیدی
مدیر محصول و دیتاساینتیست آواگیمز
محمد زهتابی
محمد زهتابی
مدیرعامل استودیو پاییزان (پسرخوانده)
محسن تسخیری
محسن تسخیری
مدیرعامل نارین گیمز
سید محمدعلی سیدحسینی
سید محمدعلی سیدحسینی
معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای
آناهیتا ناظمی
آناهیتا ناظمی
مدیرعامل متریکس
علی نادعلیزاده
علی نادعلیزاده
مدیرعامل استودیو تاد (فروت کرفت)
کمیل کمال
کمیل کمال
مدیر فنی مایکت
حمیده زرّین
حمیده زرّین
مدیر اجرایی آژانس مگنت
محمد سلیمانی فر
محمد سلیمانی فر
موسس و مدیر فنی کوییز راش
حمید طوبی
حمید طوبی
CPO کوییز آف کینگز
سینا میراثی
سینا میراثی
طراح بازی کوییز آف کینگز
امیرارسلان قربان‌زاده
امیرارسلان قربان‌زاده
مدیرفنی کوییز آف کینگز
مسعود نیکومنش
مسعود نیکومنش
معمار راهکار ابرآروان
هادی دعایی
هادی دعایی
مدیر ارشد بازاریابی ابر استودیو

زمان‌بندی

روز اول (پنج شنبه ۵ تیر)
روز دوم (جمعه ۶ تیر)
عنوانشروعپایان
آغاز و خوش‌آمدگویی۹:۵۰۱۰:۲۰
قربان‌زاده و سلیمانی‌فر (طراحی فنی و هنری)۱۰:۲۵۱۰:۵۵
علی افروغه (طراحی فنی)۱۱:۰۰۱۱:۲۰
کمیل کمال (زیرساخت)۱۱:۲۵۱۱:۴۵
مسعود نیکومنش (زیرساخت)۱۱:۵۰۱۲:۱۰
پنل مدیریت تیم۱۲:۱۵۱۲:۵۰
پنل انتشار بازی۱۲:۵۵۱۳:۴۰
خداحافظی۱۳:۴۵۱۴:۳۰
عنوانشروعپایان
مقدمه مجری۹:۳۰۱۰:۰۰
شهریار ازهاریان‌فر (جذب و نگهداری بازیکن)۱۰:۰۰۱۰:۲۰
رنجبر شورابی (جذب و نگهداری بازیکن)۱۰:۲۵۱۰:۴۵
سید محمدعلی سیدحسینی (سیاست‌ها و حمایت‌ها)۱۱:۱۵۱۱:۴۰
حمیده زرین (جذب بازیکن)۱۰:۵۰۱۱:۱۰
پنل درآمدزایی۱۱:۴۵۱۲:۲۵
پنل آنالیز داده‌محور کاربر۱۲:۳۰۱۳:۰۵
آناهیتا ناظمی (آنالیز داده‌محور کاربر)۱۳:۱۰۱۳:۳۵
اختتامیه۱۳:۴۰۱۴:۰۰

حامیان اجرایی

حامیان ویژه رسانه‌ای

حامیان رسانه‌ای

تیم برگزاری

ثریا رضایی مهوار
ثریا رضایی مهوار
مدیر توسعه کسب‌وکار مایکت
مهدی جهانی
مهدی جهانی
کارشناس محتوا مایکت
مهرزاد خسروی
مهرزاد خسروی
کارشناس ارشد مارکتینگ مایکت

برگزار‌کننده

آواتار

مایکت

مایکت با بیش از ۱۶ میلیون نصب، یکی از بزرگ‌ترین استورهای اندرویدی ایرانی است که با ارائه بیش از ۳۵۰هزار برنامه و بازی و همکاری با بیش از ۲۲۰۰۰ توسعه دهنده ایرانی و بین المللی، نیازهای کاربران فارسی‌زبان را برآورده می‌کند.

رویداد های برگزارشده۱
رویداد های فعال۰
تعداد افراد توصیهکننده این برگزارکنندهبیشتر از ۲۰ نفر