دوره‌ی ۱۴ ساعتی عملی آشنایی با موتور بازی‌سازی یونیتی

شروع:
یک‌شنبه ۱۶ تیر ۹۸ ۱۰:۰۰
پایان:
یک‌شنبه ۶ مرداد ۹۸ ۱۲:۰۰
دوره‌ی ۱۴ ساعتی عملی آشنایی با موتور بازی‌سازی یونیتی
برگزارکننده‌ی رویداد
امکان ثبت‌نام برای این رویداد وجود ندارد.

توضیحات

جهت اطلاع از رویدادهای دیگر، کانال تلگرام مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان را دنبال کنید. گروه تلگرامی باشگاه بازی‌سازان دانشگاه اصفهان نیز محلی برای اشتراک دانسته‌های مرتبط، معرفی خودتان و آنچه می‌دانید و آنچه دوست دارید بدانید و ساختن تیم‌های جدید است.

 

این دوره می‌تواند به‌عنوان بخشی از کارآموزی دانشجویی شما باشد. اطلاعات بیشتر را اینجا ببینید!

 

پرکاربردترین و موفق‌ترین موتور بازی‌سازی حال حاضر دنیا یونیتی (Unity) است؛ یک موتور چندسکویی (Multi-Platform) که با استفاده از آن می‌توان برای پلتفرم‌های مختلفی از جمله ویندوز، اندروید، آیفون و … خروجی گرفت. ساخت بازی‌های دوبعدی و سه‌بعدی با این موتور بسیار ساده است؛ بخش زیادی از توسعه‌ی پروژه در محیط ویژوال (بصری) انجام می‌شود و البته با کدنویسی به زبان جاوا یا سی‌شارپ می‌توان به قابلیت‌های اختصاصی آن دست یافت.  

 

برای کسانی که با زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ آشنایی دارند و می‌خواهند ساده و سریع وارد دنیای بازی‌سازی با یونیتی شوند، یک دوره‌ی ۱۴ ساعتی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت ۱۰ تا ۱۲ از ۱۶ تیر تا ۶ مرداد برگزار می‌شود. این دوره کاملاً عملی است و برای شرکت در آن باید لپ‌تاپ خود را هر جلسه همراه داشته باشید. در پایان این دوره قادر خواهید بود دست‌کم یک بازی دوبعدی سبک پلتفورمر را با موتور بازی‌سازی یونیتی بسازید.

 

  مدرس دوره محمد شمس برنامه‌نویس و بازی‌ساز مستقل است. محمد بیش از ۵ سال سابقه کار حرفه‌ای در زمینه تولید بازی‌های ویدیویی دارد. از تجریبات او می‌توان به برنامه‌نویسی بازی‌های مکعب‌وار، هشتمین حمله ۱ و ۲ و کات اشاره نمود. او همچنین کار آهنگ‌سازی، تنظیم و مهندسی صدا را به طور تخصصی برای بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهد.

 

در این دوره خواهید آموخت:

۱- معرفی دوره، آشنایی با دنیای بازی‌سازی ، روش‌ها و ابزارها (۳۰ دقیقه)

۲- نصب و راه‌اندازی یونیتی، آشنایی با رابط کاربری، منوها و ساختار فنی (۱ ساعت)

۳- معرفی scene و روش مدیریت مراحل در بازی (۳۰ دقیقه)

۴- آبجکت‌ها در یونیتی، نحوه رندر شدن اجزا، تنظیمات نور و دوربین ( ۱.۵ ساعت)

۵- آموزش کامپونت Transform، حرکت کاراکتر (۳۰ دقیقه)

۶- ساختار کد C# در یونیتی و رویدادهای مهم (۳۰ دقیقه)

۷- انیمیشن در یونیتی، ابزار انیماتور (۱.۵ ساعت)

۸- آبجکت‌های از پیش تنظیم شده (پریفب)  (۱۵ دقیقه)

۹- تگ‌ها و مدیریت آن‌ها در یونیتی (۱۵ دقیقه)

۱۰- هوش مصنوعی در بازی و روش‌های پیاده‌سازی آن در یونیتی (۱ ساعت)

۱۱- پیاده‌سازی npcها در بازی (۱ ساعت)

۱۲- پیاده‌سازی منوها و رابط کاربری بازی ، سیستم UI در یونیتی (۱ ساعت)

۱۳- صداگذاری بازی ، آشنایی با ابزارها به مدت ۱ ساعت شامل ابزار های Audio Listener, Audio Source , Audio Clip

۱۴- روش های مدیریت پروژه در یونیتی (۳۰ دقیقه)

۱۵- تنظیمات پروژه و خروجی گرفتن از بازی ( ۱ ساعت)

۱۶- روش های بهینه سازی و بهبود کارایی بازی (۳۰ دقیقه)

 

به شرکت‌کنندگان گواهی رسمی انگلیسی از طرف مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان اعطا خواهد شد.

مدرس

محمد شمس

محمد شمس

برنامه‌نویس و بازی‌ساز مستقل

محمد بیش از ۵ سال سابقه کار حرفه‌ای در زمینه تولید بازی‌های ویدیویی دارد. از تجریبات او می‌توان به برنامه‌نویسی بازی‌های مکعب‌وار، هشتمین حمله ۱و۲ و کات اشاره نمود. او همچنین کار آهنگ‌سازی، تنظیم و مهندسی صدا را به طور تخصصی برای بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهد.

برگزارکننده

مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان

مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان

جهت اطلاع از رویدادهای دیگر، کانال تلگرام مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان را دنبال کنید. گروه تلگرامی باشگاه بازی‌سازان دانشگاه اصفهان نیز محلی برای اشتراک دانسته‌های مرتبط، معرفی خودتان و آنچه می‌دانید و آنچه دوست دارید بدانید و ساختن تیم‌های جدید است.

آدرس:اصفهان خیابان هزارجریب - دانشگاه اصفهان - مرکز کارآفرینی (جنب دانشکده‌ی داروسازی) - طبقه همکف - مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان