tajersho

tajersho

رویداد‌ها۱
درباره برگزارکننده
ارتباط با برگزارکننده
دنبال کنندگان۱۷۷
پنج‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۰

تجارت با عراق در افق 2020

  • تهران
  • رایگان
آواتارtajersho
ارتباط با tajersho
شماره برگزارکننده
۰۹۰۵۴۶۴۱۳۰۱
تماس از طریق ایوند
ارسال پیام
شبکه‌های اجتماعی
درباره tajersho

کشور ایران در سال ۱۳۹۸ با مشکلات زیادی از جمله تحریم‌های آمریکا و غرب رو به رو است. عمده فشار تحریم‌های غرب بر دو حوزه فروش نفت و مبادلات پولی متمرکز شده است. در سال‌های گذشته نزدیک به نیمی از درآمدهای ارزی کشور ناشی از فروش نفت و نیمی دیگر ناشی از صادرات غیر نفتی بود. کاهش شدید فروش نفت موجب می‌شود کشور ایران با مشکلات شدیدی در زمینه درآمدهای ارزی رو به رو شود و از این رو افزایش قیمت ارز یکی از پیامدهای آن بوده است.

اما کاهش فروش نفت می‌تواند یک فرصتی برای توسعه و خودکفایی ایران از درآمدهای نفتی باشد. برای تحقق این هدف کشور ایران نیازمند تغییر سریع چارچوب‌های تجاری خود است و باید تجارت خود را به سمت صادرات غیرنفتی و صنعتی حرکت دهد.

موقعیت جغرافیایی ایران و تعداد بالای همسایه‌ها کار صادرات و توسعه بازار را برای ایران ساده کرده است. جمعیت همسایگان ایران و سطح توسعه یافتگی این کشورها شرایط را برای فروش محصولات ایرانی ساده کرده است. از طرفی به دلیل اینکه این کشورها در همسایگی ما هستند نیاز به نقل‌وانتقالات پولی از طریق سیستم بانکی نیز کمتر از کشورهای اروپایی احساس می‌شود. همچنین این کشورها خود می‌توانند محلی برای دور زدن تحریم‌ها و صادرات کالای ایرانی به کشورهای مختلف جهان باشد.

از این رو تیم آموزشی تاجرشو با همکاری اساتید و تجار با سابقه تصمیم گرفته است که کار آموزش تخصصی تجارت و صادرات را با محوریت کشورهای همسایه از سال ۱۳۹۸ شروع کند. امید است این حرکت بتواند به توسعه و گسترش ایران کمک کند.

به امید ایرانی آباد