دفتر مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پارک فناوری پردیس

دفتر مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پارک فناوری پردیس

درباره برگزارکننده
ارتباط با برگزارکننده
دنبال کنندگان۱۵
ارتباط با دفتر مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پارک فناوری پردیس
شماره برگزارکننده
۰۲۱۷۶۲۵۰۲۵۰ داخلی ۴۰۰۴
تماس از طریق ایوند
ارسال پیام
درباره دفتر مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پارک فناوری پردیس

در زیست بوم فناوری و نوآوری ایران، همانند سایر کشورهای پیشگام توسعه تکنولوژی، منابع مختلفی برای تامین نیازهای دانشی شرکتهای دانشبنیان و فناور (به منظور توسعه محصولات جدید) در نظر گرفته میشودکه در این راستا بهرهمندی شرکتها از فناوریهای توسعه داده شد توسط واحدهای تحقیق و توسعه، به عنوان روشی متعارف با رویکردی درونزا، همواره در اولویت بوده است.

اما به عنوان یکی از اصول نوآوری باز، استفاده از دانش و فناوری بیرونی(خارج از واحدهای تحقیق و توسعه) از منابع مهم تامین روند نوآوری مداوم در شرکتهای و توسعه محصولات جدید شمرده میشود. در حقیقت دانش بیرونی به صورت مستقل یا در ترکیب با دانش واحدهای R&D شرکتها، تضمینکننده بقای شرکت در عرصه نوآوری و توسعه داراییهای معنوی آن است.

بر این اساس و با هدف تسهیل ورود اختراعات به عرصه کسب و کار، بهرهبرداری موثر از فناوریهای مبتنی بر ثبت اختراع و کمک به روند نوآوری مداوم و توسعه محصولات جدید از طریق ورود دانش بیرونی به فرآیندهای تحقیق و توسعه شرکتها؛ مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و پارک فناوری پردیس طی تفاهمی اقدام به تاسیس دفتر مالکیت معنوی این مرکز در پارک فناوری پردیس نمودند.

 هدف از تاسیس دفتر مرکز مالکیت معنوی در پارک فناوری پردیس، ارائه خدمت و تسهیل فرآیندهای ارزیابی اظهارنامه های مالکیت معنوی، حمایت از تجاری سازی اختراعات، ارتقاء داراییهای معنوی شرکتهای عضو پارک فناوری پردیس و کمک به ارتقاءعوامل موثر در فرآیندهای ارزیابی مالکیت معنوی از جمله بخشهای کارگزاری و... است