رویداد به پایان رسیده است!
کارگاه یک‌روزه مبانی طراحی بازی‌های رومیزی - با برونو فدوتی در تاریخشنبه ۲۹ تیربه پایان رسیده است. (جزئیات بیشتر)

کارگاه یک‌روزه مبانی طراحی بازی‌های رومیزی - با برونو فدوتی

شروع:
شنبه ۲۹ تیر ۹۸ ۱۰:۰۰
پایان:
شنبه ۲۹ تیر ۹۸ ۲۰:۰۰
کارگاه یک‌روزه مبانی طراحی بازی‌های رومیزی - با برونو فدوتی
برگزارکننده‌ی رویداد
مهلت ثبت‌نام برای این رویداد به پایان رسیده است.
جزئیات
مهلت ثبت‌نام
قیمت (تومان)
تعداد

توضیحات

در سال ۹۷ و برای اولین بار در ایران، حاصل اولین همکاری قانونی یک ناشر ایرانی با طراح خارجی به بازار عرضه شد. بازی دژ، که نسخه ایرانی بازی محبوب Citadels است، به همت نشر هوپا و یاری طراح فرانسوی این بازی برونو فدوتی تولید و منتشر شد. این اولین قدم برای آغاز همکاری‌های سازنده بین اعضای بزرگ جامعه بازی‌های رومیزی ایرانی با دانش و بازار بین‌المللی بود و دریچه‌ رشد این سرگرمی در قالب همکاری‌های برون‌مرزی را باز کرد. 

تابستان امسال، این طراح بزرگ فرانسوی به دعوت نشر هوپا به ایران سفر خواهد کرد. حضور این طراح خبره، که بیش از ۱۰۰ بازی منتشر شده در کارنامه خود دارد، فرصت آموزشی مناسبی است تا علاقه‌مندان به طراحی بازی، به ویژه طراحی بازی‌های رومیزی دانش خود را به درجات بین‌المللی افزایش دهند.

با توجه به رشد و گسترش سریع و چشم‌گیر بازی‌های رومیزی در ایران، افراد زیادی هستند که مشتاق‌اند فضای طراحی این نوع از سرگرمی را تجربه کنند. اما تازگی این پدیده و نبود بستری مناسب برای فراگیری روش‌ها و مبانی طراحی بازی‌های رومیزی، علاقه مندان را با سؤالات زیادی مواجه کرده است.

در این کارگاه یک روزه که از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۰:۰۰ روز ۲۹ تیرماه ۱۳۹۸ در کافه برد برگزار خواهد شد برونو فدوتی، طراح شناخته شده‌ی فرانسوی به بررسی بعضی از سرفصل‌های مهم این حوزه می‌پردازد. علاقه‌مندان به طراحی بازی‌های رومیزی و طراحان می‌توانند با حضور در این کارگاه یک روزه، ضمن آشنایی با فدوتی، فعالیت‌های او و بعضی از مباحث مهم دنیای طراحی، پرسش‌های خود را در این زمینه مطرح کنند.

توجه!

این کارگاه به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه،‌ باید درک نسبی از زبان انگلیسی داشته باشند. البته برای تسهیل ارتباط بین مدرس و شرکت‌کنندگان در طول کارگاه مترجم حاضر خواهد بود.

سرفصل‌های کارگاه

از کجا شروع کنیم؟ (چه منابع مناسبی برای فراگیری طراحی بازی رومیزی در اختیار ما هستند؟ نقطه‌ی آغاز مناسب فرآیند طراحی یک بازی کجاست؟ تا کجا به گسترش و تکمیل بازی خود ادامه دهیم و کی از اصلاح آن دست بکشیم؟)


چه ارتباطی بین تم و مکانیزم برقرار است؟ (برای شروع طراحی باید از تم شروع کنیم یا مکانیزم؟ چطور از سازگاری و همخوانی تم و مکانیزم مطمئن شویم؟ عمیق یا سطحی بودن ارتباط تم و مکانیزم چه تأثیری در تجربه‌ی مخاطب از بازی خواهد داشت؟)

 

چطور بازی خود را آزمایش کنیم؟ (نسخه‌ی مناسب جلسه‌ی بازی آزمایی چه ویژگی‌هایی دارد؟ برای شرکت در جلسه‌های بازی آزمایی به چه چیزهایی نیاز داریم؟ چطور فرآیند بازی آزمایی را طی کنیم؟ نحوه‌ی تعامل طراح با بازی آزما و دریافت بازخوردها از او چگونه است؟)

 

چطور برای طراحی یک بازی رومیزی با افراد دیگر همکاری کنیم؟ (همکاری در طراحی بازی چه مزایا و معایبی دارد؟ چه نکاتی را باید در همکاری با یک طراح دیگر مد نظر داشته باشیم؟)

 

و در انتهای کارگاه در قسمت پرسش و پاسخ، شرکت کننده‌ها می‌توانند سؤالات خود در زمینه‌ی مباحث مختلف طراحی بازی رومیزی را با آقای فدوتی در میان گذاشته و با او به بحث و تبادل نظر بپردازند.

سخنرانان

Bruno Faidutti

Bruno Faidutti

Board Game Designer

درباره مدرس - برونو فدوتی ‌Bruno Faidutti

بازی های رومیزی بدون کسی که با آنها بازی کند مجموعه ای مرده از کاغذ و چوب و پلاستیک هستند.

شاید هیچ کس به اندازه‌ی برونو فدوتی، طراح فرانسوی بازی‌های رومیزی به این ایده باور نداشته باشد. فدوتی که طراحی بازی را در دهه‌ی هشتاد میلادی با بازی Baston (همکاری با پیر کلکین) آغاز کرد، در ایران بیشتر با بازی دژ (که نسخه‌ی فارسی پرفروش ترین بازی او، Citadels است) شناخته شده است. او طی سال‌های طولانی فعالیت خود ترکیبی جذاب از انتخاب‌ها و دستاوردها را به نمایش گذاشته است:

  • بازی‌های طراحی شده توسط او مثل پلی بین سبک‌های اروپایی و آمریکایی عمل می‌کنند: یک طراحی دقیق و حساب شده با چاشنی غیرقابل پیش‌بینی آشوب.
  • بازی‌های فدوتی به معنای واقعی کلمه متنوع اند و طیف گسترده‌ای از مکانیزم‌ها را می‌توان در بازی‌های او یافت. اما سه مکانیزم حراج، بلوف زنی و انتخاب نقش در عمده‌ی آثار او به چشم می‌خورند.
  • همکاری فدوتی با تعداد زیادی از طراحان معروف و شناخته شده شاهدی بر انعطاف پذیری و قدرت انطباق بالای اوست و همین ویژگی‌ها از او معلمی نمونه ساخته‌اند. راهنمایی‌های او برای طراحان تازه‌کار و فعالیت پیگیرانه‌اش در فضای مجازی، نقش زیادی در تغییر چهره‌ی این صنعت داشته است.
  • فراهم کردن فرصتی برای تعامل ظریف بازیکنان چیزی است که در همه‌ی بازی‌های او به چشم می‌خورد.

این طراح کهنه‌کار که حقوق، اقتصاد، جامعه شناسی و تاریخ خوانده است، قسمت زیادی از وقت خود را صرف آموزش و گسترش جامعه‌‌ی طراحان بازی‌های رومیزی می‌کند؛ و این کارگاه فرصتی است تا شما از نزدیک با یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار عرصه‌ی طراحی بازی‌های رومیزی آشنا شده و تجربه‌های نخستین خود در طراحی حرفه‌ای را در کنار او شکل دهید.

سوالات متداول

این رویداد برای چه کسانی مناسب است؟
طراحان و علاقه‌مندان به طراحی بازی‌های رومیزی، طراحان اسباب‌بازی
برای شرکت در این کارگاه چه پیش‌نیاز‌هایی را باید داشته باشیم؟
تسلط نسبی به زبان انگلیسی
وسایل همراه و مورد نیاز در این رویداد چیست؟
قلم، کاغذ
آیا امکان پس دادن بلیت و عودت وجه وجود دارد؟
برای اینکار باید با پشتیبانی وبسایت ایوند تماس حاصل فرمایید.
آیا در این رویداد از شرکت‌کنندگان پذیرایی می‌شود؟
بعله، پذیرایی شامل نوشیدنی، نهار و عصرانه خواهد بود.

آدرس:تهران مطهری، نرسیده به سهروردی، ساختمان شماره ۱۲۰، طبقه منفی یک، کافه بُرد