رویداد به پایان رسیده است!
دوره جامع UI/UX(برگزار کننده جهش آکادمی) در تاریخپنج‌شنبه ۲۲ آذربه پایان رسیده است. (جزئیات بیشتر)

دوره جامع UI/UX(برگزار کننده جهش آکادمی)

شروع:
سه‌شنبه ۱۳ آذر ۹۷ ۰۹:۰۰
پایان:
پنج‌شنبه ۲۲ آذر ۹۷ ۱۷:۰۰
دوره جامع UI/UX(برگزار کننده جهش آکادمی)
برگزارکننده‌ی رویداد
مهلت ثبت‌نام برای این رویداد به پایان رسیده است.

آشنایی با دوره UI/UX

راجع به UI(رابط کاربری) و UX(تجربه کاربری) بیشتر بدونیم:

 

اگر حتی کمی با  تکنولوژی سروکار داشته باشید، بارها اسم UI و UX به گوشتون خورده و براتون سوال پیش آمده که واقعا این اصطلاحات چه معنی میتونن داشته باشن و کاربردشون چیه.

 به طور خلاصه  UI(رابط کاربری) پلی بین انسان و ماشینه  و در یک ابزار بخش دیدنی و قابل لمس آن را شامل می شه  که کاربر مستقيماً با آن سر و کار داره. تمرکز رابط کاربری بر عناصریه که کاربر به آن نياز داره. رابط کاربری، کاربر را قادر می‌سازه تا نيازهاي خود را به سادگي و با چندين شی برطرف کنه. مزیت یک رابط کاربري در زيبايي و رنگ آميزي يک محصول نيست، بلکه در سادگي و قابل فهم بودن محصول براي عموم کاربران است.

اما در ارتباط با UX(تجربه کاربری) باید اینطور بگیم که شامل رفتارها، نگرش‌ها و احساسات يک کاربر درباره‌ی استفاده از يک محصول، سامانه يا سرويس خاص میشه. به عبارت ديگر، تجربه‌ی کاربري همان خاطره‌اي است که با استفاده از يک محصول، سامانه يا سرويس در ذهن کاربر نقش مي‌بنده.

 تجربه‌ کاربري يک مفهوم پويا است که به طور پیوسته در طول زمان و با توجه به گسترش يافتن زمينه‌هاي کاربرد آن، تغيير مي‌کنه. به طور مثال وقتی قراره که سایتی برای منطقه خاصی طراحی و راه اندازی بشه، مانند شهر تبریز، وظیفه‌ طراح تجربه‌ کاربر این است که فرهنگ و طرز تفکر و احساسات مردم آن منطقه را مورد بررسی قرار بده و متناسب با آن محتوای سایت را طرح ریزی کند. درمثالی دیگر، اگر سایت یک پروژه‌ی فروشگاه است یکی از فاکتور های مورد مطالعه چگونگی ایجاد حس اطمینان در کاربران است. تمام وظیفه ی طراح تجربه‌ی کاربری این است که کاربر حس خوبی از کارکردن با سایت یا برنامه داشته باشه.

 

اما جهش آکادمی کارش چیه؟

جهش تفکری خلاق، نوآور و باوری عمیق از میل باطنی گروهی است که پیشرفت ایران را والاترین هدف خود می دانند. دوره های آموزشی جهش در قالب جهش آکادمی برگزار می شود، جهش آکادمی با هدف آموزش مهار ت های نرم و سخت اقدام به برگزاری دوره های مبتدی و پیشرفته می کند.

این دوره ها توسط اساتیدی مجرب  به پیشرفت علمی هر چه بیشتر نیروها در هر محیط کاری کمک میکند. فراتر از آن شرکت در این دوره ها و فراگیری این آموزش ها آمادگی ورود به دنیای استارتاپ را در قالب یک تیم مجرب شکل میدهد.


 

سرفصل های دوره جامع UI/UX:

نیازی به پیش زمینه‌ی خاصی در مورد UX و UI وجود نداره و طی این ۵۴ ساعت از ابتدا با تعریف مفاهیم شروع می کنیم.

 

این دوره مناسب چه کسانیست :

 

کسانی که دوست دارن UX/UI دیزاینر بشن و نمی دونن از کجا شروع کنن یا مسیر پیشرفتشون چیه ؟

کسانی که استارتاپ دارن و می خوان از مراحل طراحی محصول کاربر محور آگاه باشن

مدیر پروژه هایی که نیاز به یک مسیر راه برای طراحی محصول هستند که کمترین ریسک شکست رو داشته باشه.

کسب و کارهایی که نیاز به توسعه و تغییر نگرش در طراحی محصول دیجیتالشون دارند.

 

مقدماتی و پیشرفته :

در دوره‌ی مقدماتی تمامی مباحث بررسی خواهد. در دوره ی پیشرفته نگاه عمیق تر و عملی خواهیم داشت و به همراه دانشجویان مسیر طراحی UX و UI طراحی خواهد شد.

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UX

تجربه کاربری چیست ؟

هدف از طراحی تجربه کاربری چیست ؟

تفاوت رابط کاربری و تجربه کاربری چیست ؟

تاریخچه طراحی تجربه کاربری

تجربۀ کاربری چی نیست !

چرا تجربۀ کاربری مهم است ؟

چگونه طراحی تجربه کاربری را شروع کنم

 معرفی تکنیک ها

Value Proposition Mapping

Stakeholder Interviews

Affinity Diagram

Stort Map

Guerrilla

Persona

Red Routes

user storie

Information Architecture

Usability Test

Defining and measuring usability

Lean UX

Competitor Analysis

Analytics Review

Surveys

Content Audit

User Interviews

User Testing

Use Cases

Storyboards

Affinity Diagramming

Personas

Scenarios

Mental Models

Experience Map

Collaborative Design

Workflow Diagram

Sitemap

Wireframe

Paper Prototype

Card Sorting

Mood Board

A/B Testing

Beta Launch

business Case

Competitive Analysis

Decision Matrix

Design Sprints

F-A-B Statement

Metrics Analysis

Product Roadmap

Product Scorecard

Release Plan

معرفی ابزارها

تعاریف جدید در تجربۀ کاربری

 

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

UI

 

Mental models, conceptual models, affordances and signifiers

Skeuomorphic VS Flat design

User interface design patterns and consistency

Interface Elements

The Alignment Principle

Progressive disclosure

Atomic Design

The Principles of Repetition and Proximity

Form Design - Alignment

Bluffers' Guide to Eye Tracking

 

prototype

روش تدریس دوره ها در جهش آکادمی چطوریه؟

اساتید مجرب مربوط به هر دوره پس از بیان سرفصل های مهم و کاربردی در هربخش و تفهیم مطالب با طرح تمرین های عملی و وقت دادن برای حل و بررسی آن ها و همچنین پرسش و پاسخ موضوع ارائه شده را در ذهن افراد به خوبی جا می اندازند.

 

مخاطبان جهش آکادمی کیا هستند؟

 

·         استارت آپ ها

·         دانشجویان

·         کارشناسان بازاریابی محتوا

·         برنامه نویسان

·         و همه آدمایی که دوست دارن رشد کنند و چیزهای جدید یاد بگیرن  

 

 

 

مدرس

مهندس مسیح مقدم

مهندس مسیح مقدم

Funder & CEO at webrokh.com, UX/UI Designer, Mentor & Consultant

سرفصل دوره ها

پیش زمینه ها :
نیازی به پیش زمینه‌ی خاصی در مورد UX و UI وجود نداره و طی این ۵۴ ساعت از ابتدا با تعریف مفاهیم شروع می کنیم.


مقدماتی و پیشرفته :
در دوره‌ی مقدماتی تمامی مباحث بررسی خواهد.

در دوره ی پیشرفته نگاه عمیق تر و عملی خواهیم داشت و به همراه دانشجویان مسیر طراحی UX و UI طراحی خواهد شد.

UX
تجربه کاربری چیست ؟
هدف از طراحی تجربه کاربری چیست ؟
تفاوت رابط کاربری و تجربه کاربری چیست ؟
تاریخچه طراحی تجربه کاربری
تجربۀ کاربری چی نیست !
چرا تجربۀ کاربری مهم است ؟
چگونه طراحی تجربه کاربری را شروع کنم
 معرفی تکنیک ها

Value Proposition Mapping
Stakeholder Interviews
Affinity Diagram
Stort Map
Guerrilla
Persona
Red Routes
user storie
Information Architecture
Usability Test
Defining and measuring usability
Lean UX
Competitor Analysis
Analytics Review
Surveys
Content Audit
User Interviews
User Testing
Use Cases
Storyboards
Affinity Diagramming
Personas
Scenarios
Mental Models
Experience Map
Collaborative Design
Workflow Diagram
Sitemap
Wireframe
Paper Prototype
Card Sorting
Mood Board
A/B Testing
Beta Launch
business Case
Competitive Analysis
Decision Matrix
Design Sprints
F-A-B Statement
Metrics Analysis
Product Roadmap
Product Scorecard
Release Plan


معرفی ابزارها
تعاریف جدید در تجربۀ کاربری



UI

Mental models, conceptual models, affordances and signifiers
Skeuomorphic VS Flat design
User interface design patterns and consistency
Interface Elements
The Alignment Principle
Progressive disclosure
Atomic Design
The Principles of Repetition and Proximity
Form Design - Alignment
Bluffers' Guide to Eye Tracking
prototype

 

آدرس:تهران ولنجک ، میدان شهریاری ، بلوار دانشجو ، دانشگاه شهید بهشتی